Hvad der videre hændte den vandrende ridder 5


10 år siden 3 kommentarer Fantasy

1Simons store gilde 5
Den klamme ungarske langgossælger Pfister havde tænkt sig at slå ... [...]
Kortprosa
7 år siden
0Simons store gilde 4
Da de fleste var blevet mætte, blev der spillet op til Limbo (et ... [...]
Kortprosa
7 år siden
0Simons store gilde 3
På fortovet lå ridderpræsten i en blodpøl, og der var bomstille, ... [...]
Kortprosa
7 år siden
1Simons store gilde 2
Inden for var festen så småt ved at komme i gang. Den lystige hav... [...]
Kortprosa
7 år siden
3Simons store gilde 1
Simon besluttede at holde et et mægtigt gilde for alle sine hoved... [...]
Kortprosa
7 år siden
1Havenes Beskytter 7
Kejserens store legerum var fyldt med alskens legetøj fra den sto... [...]
Fantasy
8 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Simon Katona-Peyk (f. 1992)
Efter at de havde taget afsked med fiskerne Nordenfjords vendte ridderen og hans hær næsen mod syd og drog mod Transylvanien. Forrest gik præsten og sang salmer bærende på et stort kors. Bagest gik skærsliberen, krokonen og Rollouwe og sang sjofle sange. Det kunne ridderen ikke lide, men af hensyn til venskab og samdrægtighed lod han det passere.
   Ude foran løb Shadowman i en blodrus og udryddede alle onde ånder og mørke væsner, der var i vejen for dem.
   De oplevede naturligvis mange sære og forunderlige ting på deres rejse, men det ville føre for vidt at komme ind på alle disse her. Vi kan blot i flæng nævne: englenes parringsleg blandt anemoner på de tjekkiske stepper, den store pokerturnering i Slovakiet mellem protestantisk præster og bønder, som bønderne vandt og den støjende tourettekongres i Moldova.
   Desværre kom hæren til at gå uden om Rumænien og endte i Grækenland, hvor mændene efterstræbtes af liderlige grækere, og hvor ridderens søn og Rollouwe tjente en god skilling, uden at ridderen kendte til dette.
   Men omsider nåede de frem til den sorte ridders søns borg. Lad os da kæmpe i guds navn, råbte ridderen begejstret. Men borgen var uindtagelig.
   Så må vi brænde dem ud, sagde ridderen og lod en regn af brandpile suse ind over borgens mure. Snart stod det hele i flammer.
   Gør klar til at tage imod dem, når de kommer ud, blev der råbt. Men sådan blev det ikke. Et fantastisk uvejr trak op, og regnen skyllede ned og slukkede ilden.
   Da det blev tørvejr igen gentog ridderen proceduren, men ligesom sidst slukkedes ilden af et enormt regnvejr. Nu blev ridderen klar over, at det ikke gik naturligt til, og han råbte op mod regnen: Er det dig sø?
   Ja, svarede søen.
   Hvem holder du egentlig med? råbte ridderen.
   Ikke nogen, jeg slukker ild!
   Så er du jo overhovedet ikke ophøjet eller guddommelig.
   Nej!
   Nu blev præsten sendt ind i borgen for at forhandle. Ligesom sidst tog han bukserne af, da han troede, at det hørte sig til. Og endnu en gang blev han udsat for overgreb og ydmygelser af seksuel karakter.
   Han foreslog den sorte ridders søn, at der blev sluttet varig fred, hvilket denne straks indvilligede i. Lad os holde en fest, råbte han, lad os danse til den lyse morgen.
   Og sådan blev det. Der blev spist helstegt pattegris, drukket øl og danset cha-cha-cha hele natten.
   Næste dag opløste ridderen sin hær og vendte næsen hjemad. Jeg glæder mig til at se mine koner og mine børn, sagde han. Det gør jeg også sagde hans lystne søn.
   Og her slutter eventyret om den vandrende ridder.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 06/05-2014 18:08 af Simon Katona-Peyk (SimonKP) og er kategoriseret under Fantasy.
Teksten er på 439 ord og lix-tallet er 33.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.