Læbers ophør


1 år, 1 måned siden 2 kommentarer Fantasy døden forbudt kærlighed sex

3Mørk banegård
Jeg dalrer dovent mod en stor stationsbygning, der er ved at kvæl... [...]
Kortprosa · gyser, eksistentiel, forandring
11 måneder, 7 dage siden
2Læbers ophør
"Bare bliv liggende." · Norr rækker hånden ned i den lille kurv, so... [...]
Fantasy · døden, forbudt kærlighed, sex
1 år, 1 måned siden
5Asky
Gid jeg kunne skrige · Gid jeg kunne rejse mig op fra den hårde sof... [...]
Digte
1 år, 10 måneder siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Emma Sander Vincze (f. 1996)
"Bare bliv liggende."
   Norr rækker hånden ned i den lille kurv, som indeholder en grov grød af de urter, hun samlede på engen tidligere.
   Hun møver forsigtigt sin ene hånd ind under mandens hoved. Der er vådt og fedtet under det. Så fører hun en klump af grød op til hans mund.
   Læberne, hun kender, var en gang fulde af blod. De plejede at sutte på hende, som var hun en honningglaseret kastanje, og hun smeltede imellem dem. Nu er de grå og indsunkne og napper om hendes fingre som en fugleunge, der bliver madet.
   Hun skæver op til kvinden, som betragter dem med korslagte arme. Norr forsøger at afkode, om hun ved besked. Selvom hun forsøger, ved hun, at hun har svært ved at skjule sine følelser for ham.
   Så kigger hun tilbage på Imer og giver ham endnu en portion urtegrød.
   "Her", siger hun, "det her vil lindre dine smerter."
Forfatterbemærkninger
Et uddrag af min fantasytekst om Norr.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 22/03-2023 21:01 af Emma Sander Vincze (EmmaV) og er kategoriseret under Fantasy.
Teksten er på 152 ord og lix-tallet er 28.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.