1Simons store gilde 5
Den klamme ungarske langgossælger Pfister havde tænkt sig at slå ... [...]
Kortprosa
7 år siden
0Simons store gilde 4
Da de fleste var blevet mætte, blev der spillet op til Limbo (et ... [...]
Kortprosa
7 år siden
0Simons store gilde 3
På fortovet lå ridderpræsten i en blodpøl, og der var bomstille, ... [...]
Kortprosa
7 år siden
1Simons store gilde 2
Inden for var festen så småt ved at komme i gang. Den lystige hav... [...]
Kortprosa
7 år siden
3Simons store gilde 1
Simon besluttede at holde et et mægtigt gilde for alle sine hoved... [...]
Kortprosa
7 år siden
1Havenes Beskytter 7
Kejserens store legerum var fyldt med alskens legetøj fra den sto... [...]
Fantasy
8 år siden
2Havenes Beskytter 6
Tuk-tukken brød sammen umiddelbart før de nåede frem til paladset... [...]
Fantasy
8 år siden
4Havenes Beskytter 5
Da de steg af toget, blev de totalt blændet af den gyldne bys ove... [...]
Fantasy
8 år siden
2Havenes Beskytter 4
S-toget var et gammelt udrangeret tog "ovenfra", og det forlod sk... [...]
Fantasy
8 år siden
2Havenes beskytter 3
De susede af sted gennem den lange undersøiske gang. Havenes sand... [...]
Fantasy
8 år siden
3Havenes beskytter
Kampen blev kort. Den nye havmands sabel var så rusten, at den br... [...]
Fantasy
8 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Simon Katona-Peyk (f. 1992)
Den klamme ungarske langgossælger Pfister havde tænkt sig at slå mønt af foretagenet. Først forestillede han sig, at han kunne konkurrere med buffeten og sælge langos fra en friturestinkende stand, han ville stille op i hallen, men selve tanken fik ham til at blive dårlig og kaste op i lårtykke stråler. Men så fik han en lysende idé. Han besluttede sig til at opstille en jacuzzi, som han havde købt billigt fra en fætter i det mørke Moldova. Denne lidt forældede rustne sag blev nu trillet ind og stillet i salens midte. Jacuzzi for en femmer, skrålede han på gebrokkent ungarsk-dansk, alle kan deltage, såfremt pungen er spækket. Dette satte mærkeligt liv i højesteretssagfører Knagenfeldt, blandt venner kaldet overherren. Adræt ilede han hen til bassinet, men kom uheldigvis på vej derhen til at træde i en af overlæreren tabt mixer, hvorved han kom til at glide og efter en imponerende, men ufrivillig salto endte fuldt påklædt i det lune vand, hvor den svedende og prustende computernørd og hacker Kaj Helge Venus allerede havde fundet sig til rette. Hvad satan, brølede rettens man, er du her din rådne kommunistiske bøssekarl, jeg troede du var velforvaret i PETs torturkælder. Hvem fanden har lukket dig ud?
   Hold din pissekæft, udstødte nørden, greb sagføreren bag nakken og dukkede hans hoved ned i vandet. Boble, boble, boble var svaret. I det samme udførte kejseren over alle have, der nu havde frigjort sig fra den lystiges pinlige selskab, et bombeplask op i jacuzzien fulgt af de tre halvvoksne, underlødige skældkrabater. Umiddelbart derefter sprang Rollouwe tæt sammenslyngede, udførende en quadromortale, også op til de andre i det efterhånden lidt overfyldte bassin.
   Pfister fyrede nu op under bassinet, som han i sin omtågede tilstand pludselig opfattede som en suppegryde, og gav sig hastigt til at skrælle nogle gulerødder og porrer, som han smed i vandet. Han savlede og smaskede af begejstring.
   Nu gjorde ridderen sit indtog, ridende på sin aldrende hest, der fluks stillede med den duftende suppe. Den var så forvildet, at også den valgte at varme sig sammen med de badende og overmodigt sprang op med den fuldt rustede ridder på ryggen. Det blev imidlertid for meget for gryden, der sprak.
   Å, råbte Pfister, der blev meget ked af det, min suppe, min suppe. Så blev han arresteret af speedoesklædte Fjeld. Det er ikke lovligt at lave suppe på mennesker, sagde denne harmfuldt.
   Drivvåd løb den rasende og totalt hysteriske sagfører ud til telefonboksen, hvor han ringede til politiet og meddelte at der foregik forfærdelige ting i Forum, og at de straks skulle indfinde sig med en busfuld bevæbnede betjente og få ryddet området og arresteret computersvinet Kaj Helge Venus, der netop havde forsøgt at drukne ham. Samtalen blev opsnappet af journalister fra dagspressen og TV-avisen, der kort efter sjappede rundt på det drivvåde forumsgulv og fotograferede og rapporterede: Vi er tilstede under kaotiske og fuldstændigt uacceptable, orgieagtige tilstande her i Forum. En vild præst med erektion er i øjeblikket i færd med at slæbe os ud på toilettet, hvor han sandsynligvis har til hensigt at foretage sig diverse usømmeligheder. Over and out.
   Fjernsynet viste utrolige billeder fra den kaotiske afslutning på den storslåede fest. Og de viste billeder af politiets magtfulde indgriben. Disse blev dog i første omgang slået tilbage af fiskerne Nordenfjords, de tre superhelte og den fint fightende Roger Moore. Selv overlærer Clausen deltog, gnaskende på en frisksmurt mixer. Tourettedommeren hev bukserne af en betjent og skreg skrækkelige bandeord og sjofelheder, der blev sendt ud på direkte tv. Først da hjemmeværnet og jægerkorpset blev tilkaldt som støtte for politiet fik slaget en ende. Superheltene havde til gengæld tilkaldt Den grønne Lygte, der skulle hjælpe dem med at lave en undvigelsesmanøvre, således at de kunne komme ud af slaget med æren i behold. Alle undtagen Roger Moore og en fårehyrde, der tilfældigvis var tilstede, blev anbragt i et salatfad og kørt på stationen, hvor Yrsa og Jane blev befrugtet af de kåde soldater, og Bomba blev skændet.
   Simon syntes egentlig, at festen var gået ganske godt, men han besluttede sig dog til, at det var en succes, der ikke skulle gentages.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 02/09-2016 12:59 af Simon Katona-Peyk (SimonKP) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 687 ord og lix-tallet er 47.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.