1Simons store gilde 5
Den klamme ungarske langgossælger Pfister havde tænkt sig at slå ... [...]
Kortprosa
7 år siden
0Simons store gilde 4
Da de fleste var blevet mætte, blev der spillet op til Limbo (et ... [...]
Kortprosa
7 år siden
0Simons store gilde 3
På fortovet lå ridderpræsten i en blodpøl, og der var bomstille, ... [...]
Kortprosa
7 år siden
1Simons store gilde 2
Inden for var festen så småt ved at komme i gang. Den lystige hav... [...]
Kortprosa
7 år siden
3Simons store gilde 1
Simon besluttede at holde et et mægtigt gilde for alle sine hoved... [...]
Kortprosa
7 år siden
1Havenes Beskytter 7
Kejserens store legerum var fyldt med alskens legetøj fra den sto... [...]
Fantasy
8 år siden
2Havenes Beskytter 6
Tuk-tukken brød sammen umiddelbart før de nåede frem til paladset... [...]
Fantasy
8 år siden
4Havenes Beskytter 5
Da de steg af toget, blev de totalt blændet af den gyldne bys ove... [...]
Fantasy
8 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Simon Katona-Peyk (f. 1992)
S-toget var et gammelt udrangeret tog "ovenfra", og det forlod skramlende stationen.
   Hvor langt er der? spurgte beskytteren.
   Aner det ikke, svarede hans ledsager, men et par timer går der vel nok.
   I samme nu dukkede billetkontrolløren op. Han var en korpulent, lidt rødmosset og sløvt udseende midaldrende mand i en smudsig uniform. Goddag de herrer, sagde han jovialt. Jeg kan måske tillade mig høfligst at bede om at se de herrers rejsehjemmel. Da han fik forevist billetterne påpegede han spagt, at der jo var tale om børnebilletter. Og jeg skønner umiddelbart at de herrer ikke er børn.
   Og hvad så? for den mægtige beskytter op. Hvad fanden rager det dig?
   Nej, det er selvfølgelig også rigtigt, erkendte den betuttede kontrollør.
   Der er bare den hage ved det, at min arbejdsbeskrivelse kræver af mig, at jeg påpeger uregelmæssigheder af enhver art. Men fortsat god rejse, de herrer, sagde han, idet han lettede på kasketten.
   Sikke da et fjog, bemærkede beskytteren.
   Jeg synes da, han var meget flink, reposterede den gode Valius.
   Der var ikke andre i kupeen end de to havmænd, men nu dukkede togstewardessen op og tilbød dem kaffe og smørkage i krabbe. og søstjernefacon. I kan selvfølgelig også bare få lidt sildeflæsk, tilføjede hun.
   Ja, bare lang over søster!
   Jeg så nu helst, at I tiltaler mig med mit navn, som er Rigmor.
   Skal vi ikke lige smutte ud på WC'et først og lære hinanden lidt bedre at kende, sagde den mægtige indtrængende. Det indvilligede hun umiddelbart i, hvorpå de fnisende forsvandt derud.
   Valius ventede tålmodigt i et kvarters tid, indtil de to turtelduer lettere opløst og med røde kinder vente tilbage.
   Hvad med dig? spurgte Havenes Beskytter, skal du også have et skrald?
   Desværre nej! Jeg evner ikke at gribe den slags muligheder, hvilket kommer af, at jeg har problemer med erektionen. Mine kone plejede at kalde mig "Svigtepik" selv i andres påhør. Hun plejede at få besøg af borgmesteren om natten. Og der lå jeg så alene, overladt til mig selv og lyttede til deres brunstige glædesbrøl og sengens knirken. Derfor gik jeg under havet, thi logebrødrene forskånede mig for hån, da mange af dem havde tilsvarende problemer.
   Ja jeg må ærligt indrømme, at jeg foragter mænd der ikke kan kneppe, sagde kvindemennesket, da hun forlod dem.
   Ved en station stod der en spøjs mand på med en dalmatinerhund. Dyt bot kinesersnot, råbte han, af banen, af banen, jeg er bananen!
   Mandens muntre letsind gik beskytteren umådeligt på nerverne. Knyt sylten, din fedtekarl, råbte han indigneret af fuld hals, eller du får et lag tæsk, din gavflab.
   Nå, nå, tag det nu med ro, du gamle, vi er vel dannede mennesker, sagde Valius ædelmodigt.
   Hvad var det du kaldte mig, fedtfjæs, sagde den lystige verdensmand. Puds ham Justus! hvorpå hunden straks for på den forskrækkede havmand og bed ham i låret.
   Av, av for hede hule helvede, din snotklat, det kommer du til at fortryde. Men ungersvenden fortsatte uanfægtet og fløjtende til den tilstødende vogn. Vuf, sagde hunden selvsikkert.
   Over højtaleren lød der i det samme: Om få minutter er vi fremme ved Østersøens flunkende Perle. Vi beder alle passagerer om at stige af toget, da det er endestationen. Husk alle jeres medbragte ejendele. Vi ønsker alle et godt ophold i hovedstaden.
   (Fortsættes)

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 05/09-2015 15:10 af Simon Katona-Peyk (SimonKP) og er kategoriseret under Fantasy.
Teksten er på 548 ord og lix-tallet er 35.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.