1Simons store gilde 5
Den klamme ungarske langgossælger Pfister havde tænkt sig at slå ... [...]
Kortprosa
7 år siden
0Simons store gilde 4
Da de fleste var blevet mætte, blev der spillet op til Limbo (et ... [...]
Kortprosa
7 år siden
0Simons store gilde 3
På fortovet lå ridderpræsten i en blodpøl, og der var bomstille, ... [...]
Kortprosa
7 år siden
1Simons store gilde 2
Inden for var festen så småt ved at komme i gang. Den lystige hav... [...]
Kortprosa
7 år siden
3Simons store gilde 1
Simon besluttede at holde et et mægtigt gilde for alle sine hoved... [...]
Kortprosa
7 år siden
1Havenes Beskytter 7
Kejserens store legerum var fyldt med alskens legetøj fra den sto... [...]
Fantasy
8 år siden
2Havenes Beskytter 6
Tuk-tukken brød sammen umiddelbart før de nåede frem til paladset... [...]
Fantasy
8 år siden
4Havenes Beskytter 5
Da de steg af toget, blev de totalt blændet af den gyldne bys ove... [...]
Fantasy
8 år siden
2Havenes Beskytter 4
S-toget var et gammelt udrangeret tog "ovenfra", og det forlod sk... [...]
Fantasy
8 år siden
2Havenes beskytter 3
De susede af sted gennem den lange undersøiske gang. Havenes sand... [...]
Fantasy
8 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Simon Katona-Peyk (f. 1992)
Da de steg af toget, blev de totalt blændet af den gyldne bys overvældende stråleglans. Det var som om alting var lavet af lysende guld. Der var også straks uden for stationen en kiosk, hvor der blev solgt uv-beskyttende solbriller.
   Byen måtte ligge dybt, for der var meget højt til loftet, hvorfra store projektører oplyste sceneriet.
   Du milde skaber, udbrød Valius, bevæget og grådkvalt.
   Det er sgu da ikke noget særligt, sagde Havenes Beskytter trodsigt afvisende. Du har vist aldrig set København.
   Det første menneske de tog kontakt med var en dame med en barnevogn. Vennesælt bøjede Valius sig over vognen for at dikke den lille, men fór forskrækket tilbage, da det han så var et skællet fjæs, der ikke lignede noget, han tidligere havde stødt på. Det var vel nok en dejlig krabat, sagde han med rystende stemme.
   Synes du det, sagde hun smilende. Det er såmænd ikke noget særlig. Sådan nogle skældrenge kan man købe overalt. Der ligger en forretning lige henne om hjørnet, og i dag er der ovenikøbet tilbud på dem: tre for en fedtsten.
   Hold nu kæft med alle de snothvalpe! råbte beskytteren sprudlende af aggresivitet. Hvad skal man se som turist her i byen?
   Å, sagde hun dvælende, her er dejlige parker, hvor skælrollingerne kan tumle sig i det kunstige sollys.
   Ja den er god med dig, du. Parker, ha!
   Den næste de henvendte dem til, var en lettere beruset skorstenfejer.
   Hvad skal man se her i byen? spurgte de.
   Ja, I kunne jo se min bare røv, svarede den sorte mand, som tydeligvis var en stor humorist. Men ellers vil jeg anbefale de herrer at besøge byens fortræffelige bordel, der ligger ikke så langt herfra. Bare derudaf de herrer.
   Det lyder sgu mere rimeligt, men hvad med kejserens palads?
   Ja, det kan i selvfølgelig også se, men det er sgu da bedre at få fedtet bøhmanden.
   Enig! sagde de to og fortsatte forventningsfuldt.
   Bordellet var et tempellignende kompleks. Udenfor stod der stande, hvor man solgte diverse læskedrikke af pressede sild, blæksprutter, blåhvaler og strandvaskere. Alt blev betalt med fedtsten, og i tilgift fik man en rose.
   De entrede bordellet og så, at dette var fyldt med store bassiner og akvarier, hvor der svømmede havfruer, delfiner, kæmpe-vandmænd og en sild. Nogle af disse blev bedækket af liderlige mænd.
   Her skal man åbenbart kneppe i vand, mumlede den store beskytter tvært. Å, vi klæder os sgu da bare af, sagde Valius der allerede var bukseløs og erigeret. Jeg tager en trekant med en delfin og en havfrue.
   Jeg snupper en vandmand.
   I det samme fik de øje på en ny kunde, der kom ind. Han forekom dem bekendt. Men han var udstyret med et stort nedhængende overskæg, der tydeligvis var falsk, og mørke solbriller uden styrke.
   Den luskerøv prøver på at være anonym, men det finder Havenes Beskytter sig ikke i, sagde denne og rev overskægget af den fremmede.
   Pastor Moe! råbte de som med én mund. Skal du også have den dyppet?
   I må forveksle mig med en anden, sagde han skælvende, jeg hedder Gordonbleu Svenne og virker som funktionær her i købstaden.
   Moe! blev der i det samme råbt, og pedellen kom til syne og skred frem mod dem. Skal vi se at komme i sving?
   Idiot! råbte pastoren harmfuldt og tildelte den arme pedel et nakkedrag. Jeg skal jo for fanden ikke afsløres.
   Vi ved sgu da godt, at du er en gammel hyklerisk tyr! sagde Valius grinende.
   Holdt! Nu går den ikke længere. Jeg er her for at gøre research om den utugtige drift og dens forbandede indflydelse på svage mennesker.
   Gu er du da ej, sagde Valius, idet han tog tilløb og sprang op i akvariet og lavede bombe. Havenes Beskytter forsøgte at gøre ham kunsstykket efter, men ramte kanten og slog sine nosser nederdrægtigt, hvad der besværliggjorde de efterfølgende seksuelle udfoldelser.
   Da de havde fornøjet sig tilstrækkeligt og bagefter givet den skamfulde pastor buksevand og smidt ham i bassinet, fortsatte de ud i byen med retning mod kejserens palads. De tog en tuk-tuk, som hastigt befordrede dem til paladsets port.
   (FORTSÆTTES)

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 05/10-2015 14:14 af Simon Katona-Peyk (SimonKP) og er kategoriseret under Fantasy.
Teksten er på 682 ord og lix-tallet er 33.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.