11Afsked
Et smil fra himlen du sender ned · Vi mærke kan din kærlighed · En fa... [...]
Digte · døden, savn, kærlighed
6 år siden
6En gudmors digt på vejen
En lysende stjerne på himlen så klar · Et slag med vingerne prægtig... [...]
Digte · familie, følelser, livets gang
6 år siden
3Larmende stilhed
Stilhed fuld af larm som sætter sig som små mider og gnaver; æder... [...]
Blandede tekster · tanker, stilhed, reflektion
7 år siden
4Mørkets net
Et vådt knitrende lys. · En forbi flyvende dues hissende vingeslag ... [...]
Blandede tekster · eksistens, mørke, tanker
7 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Katrine Sørensen (f. 1996)
Tv - Gør dig doven
Tv - Gør dig uintelligent
Tv - Forringer din kreativitet
Tv - Forringer din realitetssans

Din kreativitet skal fodres, men hvad den fodres med skal overvejes nøje, ellers ender den med at skabe en tyk nærmest uigennemtrængelig hinde, som vil isolere dig for de sunde nye indtryk.
En stor synder er tv'et. Javist kan vi blive klogere på verden omkring os, men tv'et skaber billederne for os; sløver vores hjerne, vores fantasi.
Selvom man ikke skulle tro det, forringer det endda vores realitetssans. Vi bliver stillet overfor alle disse verdens problemer og med et tror vi at hele verden er kaos.
Men husk på de smukke ting. Det som styrker, hvad der skal styrkes.
Dovne sætter vi os foran skærmen i stedet for at gå ud og opleve verden med vores egne øjne. Vi bliver nødt til at skabe vores egne billeder, lade fantasien sprudle, se nye veje, andre muligheder, så vores kreativitet ikke bliver klemt inde og gør os snæversynet.
Bliver vi det, er vi ude af stand til at se virkeligheden i øjnene.
Forfatterbemærkninger
Bare en lille tanke

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 19/06-2014 18:07 af Katrine Sørensen (K. Bergmann) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 182 ord og lix-tallet er 34.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.