Alt for mange papkasser


9 år siden 2 kommentarer Kortprosa

1Den tilfældige stejfer i skuret
* · Om aftenen sad Carsten i bagskuret og forsøgte at gennemtænke d... [...]
Noveller · satire, melankoli, hverdagen
9 år siden
3Kontaktpersonen
2 · Trekanten og Carsten mødte ind samtidig. Trekanten stod som alt... [...]
Kortprosa
9 år siden
3Ujævnt Terræn
Banken havde lukket hans kort på grund af overtræk. Det betød gan... [...]
Noveller · identitet, magtesløshed
9 år siden
2Alt for mange papkasser
Benny boede i sin kloakbutik langt ude på Lars tyndskids mark. De... [...]
Kortprosa
9 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Bent Thomsen (f. 1990)
Benny boede i sin kloakbutik langt ude på Lars tyndskids mark. Der var stort set ingen ting i området andet end en hurtig scooter i ny og næ. En lille spar købmand på hjørnet hvori man stadigvæk kunne få discount øl på køl. Kloaks Bygningen var mærkeligt skruet sammen. Den lignede nået der kunne have været med i en dårlig gyserfilm hvis den vel og mærke blev filmet om natten. Og julelysene på taget blev fjernet.

Benny stod i sommer solen da Carsten kom rundt om hjørnet. Hans halv rødnetænder angreb Carstens ansigt da han råbte.

Dette er domicilet kom inden for og ryg en joint så kan vi snakke lidt om huslejen.

Benny sparkede hårdt til dørkammen og noget der lignede mudder røg af støvlerne. De gik inden for og smed jakkerne. Carsten så sig målløst rundt.Hvis huset så grimt ud udefra var den ingen grund til at gå indendørs. Der var ikke den store forskel. Det var kort sagt ikke noget at råbe hurra for. Men på trods af det havde Benny et over ordentligt udvalg at sprut flasker. Og et ordentligt udvalg af meget andet. Al verdens slags værktøj flød rundt i stuen og gulvtæppet lignede noget der aldrig havde haft kontakt med en støvsuger. Udsigten fra stuen gav et indtryk at et menneske der havde mange planer men sjældent fuldførte dem. En halvfærdig terrasse stod og rødnede hen mens Rock Wold for flere tusind kroner stod lige til at smide ud. Et par Camping vogne helt nede bagerst i haven rustne og forladte.

3000 Kr. Så giver jeg bajerne fra Tyskland begyndte Benny. Så kører vi ned til grænsen den første. I Mortens hanker med Trailer og hele svineriet. 200 kasser. Køre hjem og Læser af de forskellige steder.

Deal.

Jeg har ikke set værelset endnu udbrød Carsten.

Det er rigtigt. Lad os kigge på det.

Benny rejste sig og førte an. Benny var ikke født til at være ejendomsmægler som han gik der fra rum til rum. Bankede på skabene og snakkede. Han virkede ikke overbevisende og med jointen i munden var den aldrig gået på en fornuftig arbejdsplads.
   De ankom til værelset og Benny åbnede døren.
   Carsten kiggede end i noget der meget vel kunne være en bunke lort af papkasser.

Ja der ser ikke for godt ud derinde men altså jeg tænker du lige kan rydde lidt ud. Bare smid kasserne ude bagved halvtaget det gør sku ikke så meget det er alligevel noget gammelt ragelse. Der er sku bad og køkken inde bagved grinte Benny du finder ikke noget billigere.

Venskabeligt klappede han Carsten på skulderen.

Bennys telefon ringede.

Ja. All right. Jeps. Ja. Helt sikkert. Nu. Ja. Ok. Jeg kommer med det samme.
   Benny lagde på.
   Jeg bliver sku nødt til at smutte. Nøglen ligger under krukken ved døren. Lad os snakkes ved og hyg dig.

Øhhh.

Og førind Carsten vidste af det var Benny forsvundet rundt om gade hjørnet i sin sorte Opel. Han gik hen til døren og samlede nøglen op og åbnede indtil rodet.
Forfatterbemærkninger
Et uddrag af en længere tekst

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 02/09-2014 17:07 af Bent Thomsen (Snavs) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 507 ord og lix-tallet er 27.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.