Jeg vil ødelægge mig selv


9 år siden 12 kommentarer Digte ensomhed reflektion kærlighed

1Til minde om en god aften
Hvordan beskriver man højt til loftet, væg til væg bøger og maler... [...]
Digte · kunst, socialrealisme
10 måneder, 24 dage siden
2Du har sat Havet imellem os
Ude af øje, ude af sind · virker ikke med dig. · Du fylder ligeså meg... [...]
Digte · venskab, afstand, savn
5 år siden
3Ovenpå
Munden kører på dig. · Dine pupiller er så udspilede at den blå far... [...]
Digte · stoffer, venskaber, samtaler
5 år siden
1Punkerne på langebro
Vores møde har varet under 5 sekunder, men hans ansigt har allere... [...]
Kortprosa · punk, møde, indtryk
5 år siden
3En aften
Mig · "Sover du?" · Han svarer med det samme: · "Nej, gør du?" · Mig: · "Må... [...]
Kortprosa · venskab, aften
5 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Tenna Hermansen (f. 1986)
Jeg vil ødelægge mig selv.
Kun for dig.
Jeg vil være heroin tynd og langt væk på stoffer.
Kun for dig.
Jeg vil stå i baggårde med en tilfældig fyrs hånd i mine trusser.
Kun for dig.
Jeg vil skrabe mine knæ på jorden, når jeg falder fordi jeg er for fuld.
Kun for dig.
Jeg vil sidde i timer på tomme togstationer om natten, med en mobil der er løbet tør for strøm.
Kun for dig.
Jeg vil undgå spejle i flere uger fordi jeg ikke kan holde mit ansigt ud.
Kun for dig.
Jeg vil sidde på mit værelse, alene, med mine hænder omkring mig selv, grædende.
Fordi jeg aldrig fik dig.


Original:
I wanna get fucked up. Just for you.
I wanna be heroine skinny and far away on drugs, just for you.
I wanna stand in alleys, with some random guys hand stuck in my panties, just for you.
I want to scratch my knees on the ground, falling when too drunk, just for you.
I want to sit for hours at train stations at night, with my cell run out of battery, just for you.
I want to avoid mirrors for weeks 'cause I can't stand my face, just for you.
I want to sit in my room. Alone. With my hands wrapped around my body. Crying. 'Cause I never got you
Forfatterbemærkninger
Et digt jeg skrev i 2010. Originalt skrev jeg det på engelsk, men oversatte det i dag for at gøre det egnet til Fyldepennen. Har vedlagt originalen fordi jeg egentlig stadig synes at det klæder digtet bedre at være på engelsk.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 01/11-2014 12:17 af Tenna Hermansen (Tenna) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 228 ord og lix-tallet er 17.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.