Fanfiction - Narnia


9 år siden 5 kommentarer Kortprosa mystik fanfiction spænding

11Afsked
Et smil fra himlen du sender ned · Vi mærke kan din kærlighed · En fa... [...]
Digte · døden, savn, kærlighed
6 år siden
6En gudmors digt på vejen
En lysende stjerne på himlen så klar · Et slag med vingerne prægtig... [...]
Digte · familie, følelser, livets gang
6 år siden
3Larmende stilhed
Stilhed fuld af larm som sætter sig som små mider og gnaver; æder... [...]
Blandede tekster · tanker, stilhed, reflektion
7 år siden
4Mørkets net
Et vådt knitrende lys. · En forbi flyvende dues hissende vingeslag ... [...]
Blandede tekster · eksistens, mørke, tanker
7 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Katrine Sørensen (f. 1996)
Noget varmt og loddent rørte min hånd og det begyndte at knase under mine støvler. Jeg famlede mig frem i mørket, mens jeg holdt vejret for at slippe for lugten af mølkugler.
   Et skarpt hvidt lys viste sig og afslørede snedækkede grangrene, som hang tungt ned mod den sneklædte jord. Jeg glippede med øjnene og trådte ud af det, som før havde været et gammelt klædeskab.
   Der stod en lygtepæl lidt længere henne og ud over vindens tuden i trætoppene var alt tyst. Hele atmosfæren virkede trykkende og truende, men min nysgerrighed førte mig videre. Det var som om min krop vidste, hvor den skulle hen, og inden længe stod jeg foran den hvide heks' slot, som emmede af sort magi.
   Jeg fortsatte længere ind og et højt *KLING* fik til at fare sammen. Et stort sølvglinsende sværd lå for min fødder. Det var Peters sværd, det var sikkert. Han havde modtaget det fra Father Christmas.
   Med sværdet i hånden og beredt på det værste fortsatte jeg ind af porten. Det næste som mødte mine øjne gjorde mig rædselsslagen. Midt i den store sal stod Peter, Susan, Edmund, Lucy og Hr. Tumnus frosset til is.
   Uden yderligere betænkelighed løb jeg hen over gulvet og nåede dem i samme sekund, som en stærk smertelig kulde ramte mig i ryggen. Isen bredte sig hurtigt fra mine fødder og nåede snart min mave. Sværdet faldt larmende mod gulvet så snart isen nåede mine arme.
   Et par hårde sorte øjne mødte mine og grinede hånligt.
Forfatterbemærkninger
Skriveøvelse i form Fan-Fiction her med Narnia som univers. Idéen er at der skal komme en Del 2, men nu får vi at se.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 18/11-2014 21:38 af Katrine Sørensen (K. Bergmann) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 251 ord og lix-tallet er 29.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.