Verdenen


9 år siden 3 kommentarer Digte virkelighed børn hverdagen

3Verdenen
Jeg væmmes ved hvert sekund et menneske siger; jeg har rettighede... [...]
Digte · virkelighed, børn, hverdagen
9 år siden
3Vejen frem
Jeg går gennem vejene, · der er ingen vej tilbage. · Jeg ser det for ... [...]
Digte
9 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Haris Mehic (f. 1995)
Jeg væmmes ved hvert sekund et menneske siger; jeg har rettigheder.
Jeg væmmes ved et hvert sprog der bruger bandeord, som en mur der forsvare en.
Jeg væmmes ved skønheden, som tæller meget i menneskers øjne.
Jeg væmmes ved dem, som ikke har forståelse for andre, som har en større lidelse end kæreste sorg.
Jeg væmmes ved arrogance på højeste grad, som alle ser bort fra.
Jeg væmmes ved fremtiden, som mennesket ødelægger for børnene.
Jeg væmmes ved medier, som hjernevasker en på højeste grad, ved et enkelt sekund med øjnene klistret til skærmen.

Fremtiden virker sort, som en mørk kælder,
Hvor lyset er slukket, og det onde tager over.
Hvert sekund tæller for minut,
Hvert minut tæller for time,
Hver time tæller for måneder,
Hver måned tæller for år,
Hvert år tæller for liv,
Men hvem ser det på den måde?
Væmmelse er det, som overtager ens sind,
folk skaber sig, og ødelægger sig med stoffer,
Kvinder tager abort, for at holde taljen perfekt,
Dyr bliver misbrugt på de groveste tal,
Men ingen ser på andre, på nær sig selv,

Tiden går mens folk ser væk,
Befolkning bliver pakket i en sort sæk,
Hvor mon de ender,
Helvede eller himlen?

Må gud hjælpe os.
Forfatterbemærkninger
Blodig krig verden over, hvor børnenes fremtid ender hen, hvor mennesket ender hen. Hvordan de ikke ser med hvad der er rigtigt og hvad der er forkert, hvordan verdenen er i dag. Det er foregående omkring en depression i mennesket, mennesket hader sig selv, og det samfundet/verdenen har gjort ved mennesket, at være frustreret. Folk begår stor fejl og færre gode gerninger. Nutidens folk er arrogante, og bekymre sig mere om udseende og deres lyster, og frygt.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 15/01-2015 11:25 af Haris Mehic (Harkandk) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 205 ord og lix-tallet er 33.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.