Helstegt Pattegris


9 år siden 8 kommentarer Kortprosa frygt mystik satire

9Den Røde Snegl
Det var en tidlig søndag morgen på Århus banegård. Jeg var ankomm... [...]
Smilebåndet · humor, byliv, hævn
9 år siden
3Den Uforlignelige Helmuth
Luften var frisk og solen blødte himlen op i lyserøde farver, før... [...]
Blandede tekster · depression, hverdagen, rutiner
9 år siden
8#swag #yolo
Af alle de 2 stævnemøder jeg har haft, husker jeg stadig én beste... [...]
Smilebåndet · humor, erindring, stævnemøde
9 år siden
4Sort Hund
På min vej bor der en hund. · Den gør højt når man går forbi. · Jeg t... [...]
Blandede tekster · sort humor, barndom, næstekærlighed
9 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Martin G. Lindved (f. 1990)
Det var første gang jeg skulle tage en pige med hjem til mine forældre. Jeg var selv meget nervøs, men min kæreste glædede sig.
   Vi mødte op og blev varmt taget imod. Dér var min store far, min store mor, min store storebror og min store lillesøster, som alle gav store knus.
   "Må vi låne din søde kæreste til at hjælpe os med maden?" blev jeg spurgt af min mor og lille-søster.
   "Bare rolig" sagde de "Du skal nok få hende tilbage i ét stykke."
   Før jeg nåede at svare, blev jeg hivet med ind i stuen af min far og storebror.
   Her sad vi så med et glas cognac til hver og funderede - samt diskuterede - over fortiden, fremtiden og måske-tiden.
   Så blev vi kaldt til bords:
   Min lillesøster satte bestik, glas og tallerkener på bordet.
   Min storebror hældte op i sit glas.
   Min far fattede den store kødkniv og gjorde sig klar.
   Min mor satte det store fad - fyldt med mad - på midten af bordet.
   Og jeg så på fadet og spurgte så: "Hvad skal vi egentlig have at spise?"
   Min mor så op, smilede og svarede mig:
   "Helstegt pattegris"

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 19/01-2015 10:12 af Martin G. Lindved (Lindwith) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 195 ord og lix-tallet er 24.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.