Postkort til himlen


9 år siden 9 kommentarer Blandede tekster magtesløshed

9Postkort til himlen
På en overskyet dag som i dag føles afstanden mellem os endnu læn... [...]
Blandede tekster · magtesløshed
9 år siden
4Nisse Blackout
Der var engang, en lille nisse som var blevet ramt at et blackout... [...]
Eventyr og fabler
9 år siden

Puls: 4,6

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Julia Stampe (f. 1977)
På en overskyet dag som i dag føles afstanden mellem os endnu længere. På trods af at jeg aldrig rigtig har kendt dig, er du alligevel savnet.
Ligesom skyerne på himlen som kommer og forsvinder, lige præcist sådan er mit savn til dig, og for den sags skyld også vredden, skuffelsen, magtesløsheden, frustrationen og ikke mindst frygten for, hvem du har gjort mig til. Du efterlod os bare her, inden vi var parate eller forberedte.
Lige så længe som jeg kan huske, har jeg håbet og ønsket, at du skulle være lige her, eller forsvinder så langt væk at mine tanker ikke kunne nå dig.
Når skyerne forsvinder, er det som om, du er lige her. Jeg står ved din gravsten, og hælder en kold øl ud over din grav. Tænk jeg hælder øl ud. Jeg kigger mig omkring, for jeg kan mærke vredens smerte boble i mig, og så snart jeg er sikker på at ingen er i nærheden, skal du få den at føle.
Jeg sparker så hårdt på gravstenen, at mit fod brænder og smerten bevæger sig pinefuldt op af mit ben, jeg sparker igen og igen indtil jeg falder grædende sammen.
" Dit store dumme svin til en far, jeg savner dig" visker jeg udmattet.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 19/02-2015 02:20 af Julia Stampe og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 208 ord og lix-tallet er 34.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.