Bægerets sidste dråbe


9 år siden 3 kommentarer Blandede tekster teenageliv følelser

11Afsked
Et smil fra himlen du sender ned · Vi mærke kan din kærlighed · En fa... [...]
Digte · døden, savn, kærlighed
6 år siden
6En gudmors digt på vejen
En lysende stjerne på himlen så klar · Et slag med vingerne prægtig... [...]
Digte · familie, følelser, livets gang
6 år siden
3Larmende stilhed
Stilhed fuld af larm som sætter sig som små mider og gnaver; æder... [...]
Blandede tekster · tanker, stilhed, reflektion
7 år siden
4Mørkets net
Et vådt knitrende lys. · En forbi flyvende dues hissende vingeslag ... [...]
Blandede tekster · eksistens, mørke, tanker
7 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Katrine Sørensen (f. 1996)
Dine stikkende øjne mødte mine. Dømmende undersøgte de min krop. Et vrængende udtryk bredte sig i dit ansigt; det nærmest skreg "FØJ". Du åbnede munden og hvislede ud gennem tænderne "Du skærer mig i øjnene - du ødelægger verdens ellers så smukke fremtoning". En tåre trillede af min kind og lod sin salte smag pirre i min mundvig. Jeg slog blikket ned, stirrede mig ind i trægulvets knastede overflade. Tårerne ramte gulvets lyse overflade og skabte mørke mønstre, som for mine tårefyldte øjne blev til hånende ansigter der pegede fingre af mig og mit hæslige udseende.

"Se hvor folk foragter dig - ingen bryder sig om dig" blev du ved.
Min krop fyldtes med bitterhed, min mave sydede og mit hoved var på randen til at eksplodere. Hvem var du, som skulle bestemme det?! Jeg lod min fod træde frem, tværede de foragtelige ansigter ud, tørrede tårerne væk med bagsiden af min arrede hånd og løftede hovedet.
I 2 år havde du hærget mig, manipuleret med mine tanker, gjort nar af mig - mit udseende - min personlighed. Du kiggede vredt tilbage på mig. Jeg løftede hånden og du fulgte mig eksempel, du havde gennemskuet mig, min hensigt. Fyldt med frustration og arrigskab efter 2 år hamrede jeg min hånd mod dig. Vi mødtes på midten. Alting splintredes og dit fordømmende væsen forsvandt.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 23/02-2015 12:27 af Katrine Sørensen (K. Bergmann) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 223 ord og lix-tallet er 36.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.