Hvorfor - Muhammed tegninger?


9 år siden 10 kommentarer Digte konflikt samfund mennesketyper

7Mit hemmelige selvmord
Jeg kigger rundt og ser jer · Jeg ser de smerter I gemme bag fasade... [...]
Blandede tekster · selvmord, livet, virkelighed
8 år siden
8At ligge sit liv i andres hænder
Jeg er så inderligt bange · For jeg har gennem mit korte liv, set s... [...]
Digte · svigt, vrede, magtesløshed
9 år siden
10Hvorfor - Muhammed tegninger?
Menneske! Jeg fortæller dig i min vrede. · Det er her er en holdnin... [...]
Digte · konflikt, samfund, mennesketyper
9 år siden
9Skytsenglen
lille barn, lille barn · rens din sjæl for vrede · kom med mig til Gu... [...]
Digte
9 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Laura Ladiges (f. 1998)
Menneske! Jeg fortæller dig i min vrede.
Det er her er en holdning, og et håb om, at du vil åbne dine øjne og se.
Se det, jeg ser og forstår.
For jeg forstår dig ikke...
Mine mange svar, giver ingen ende og ingen løsning.
Så hvorfor!?
Jeg forstår ikke hvordan du ser en ret til at tegne, som noget vigtigere.
Vigtigere end respekt for dit medmenneske, og vigtigere end et menneskeliv.
Jov! Jeg har prøvet at tænke som dig...
Da fandt jeg ud af, som kristen, at vi allerede har begået den synd.
Den synd, som muslimer frygter.
Eva er den truende muslim, og tegningen, den saftige frugt som er forbudt..
Jeg søger og søger... men finder ingen svar.
Hvorfor, spørg jeg så igen!?
Hvorfor er en tegning vigtigere end dit medmenneske!?
Jeg synes ikke vores lov, om ytringsfrihed skal skærpes.
Jeg føler bare at vi glemmer andre love. (- §266b)
Love som siger at vi ikke må nedværdige andres religion.
En religion, som på mange måder må føle sig trådt på af vores ytringsfrihed.
Hvorfor!?
Jeg sidder der hjemme, og overværer jeres krig.
Ikke min krig, ikke deres krig, men jeres krig.
Og stiller mig selv spørgsmålet, hvorfor?
Forfatterbemærkninger
lille tekst, til det sket begrund af Muhammed-tegningerne. Er skrevet meget firkantet, og folk skal selfølgelig have lov til at kæmpe for det de hver især tror på ;) (tekst henviser bl.a. til §266b) jeg har ikke lige kunne finde på en passende titel, men I er meget velkommen til at komme med et forslag :)

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 25/02-2015 10:10 af Laura Ladiges (laur4332) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 204 ord og lix-tallet er 26.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.