En dag i mit liv


9 år siden 8 kommentarer Blandede tekster positivitet solen optimisme

14. himmelfødselsdag
Kære André Kære søn · Hjertelig tillykke med din 4. himmelfødselsda... [...]
Digte
4 år siden
23 års dagen
Kære André · 3 år uden dig... · med søvnløse nætter · tårer... · så uende... [...]
Digte · sorg, savn
5 år siden
2Kyndelmissedagen
Jeg har ventet på dagen · hvor foråret er i sigte · trods sne og isne... [...]
Rim og vers · forår
5 år siden
4De første vintergækker
Jeg så de første vintergækker i dag · de vajrede stolt med de hvide... [...]
Digte
5 år siden
6Tanker
I går... · Dyrehaven/Ulvedalene · grøn natur · Røde orm · Vikinge teater.... [...]
Digte
5 år siden
46. april
Kære André · Klokken er nået midnat d. 5. april 2018 · jeg har tænkt ... [...]
Livshistorier
6 år siden
8Gækkeverset
Du kære vintergæk · du nejer så fint · for dine venner · krokus og eran... [...]
Digte · tradition
6 år siden
5Savner dig
Kære André · En måned mere · 2 år siden du døde · Drømmene fyldes af di... [...]
Livshistorier
6 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Jytte Black (f. 1963)
Jeg drømmer og langsomt begynder lyset at trænge igennem mine øjenlåg og vækker mig. Drømmene må ikke forlade mig, siger mine tanker, og jeg vender mig om og lukker øjnene igen.
Drømmene svæver rundt og jeg bliver brat vækket af naboernes rumstering rundt.
Registrerer svagt igennem gardinerne, at solen skinner i dag. Det glæder mig - og jeg hopper ud af sengen.
Badet er en velsignelse af varme stråler, der vækker mig. Med langsomme bevægelser vasker jeg nænsomt mit hår. Friskheden skyller ind over mig. Jeg gnubber kroppen igennem med håndklædet. Smører cremen blidt på. Tankerne kredser om tøjet, det ender med nederdel og en kæk bluse, som jeg er sikker på klæder mig.
Morgenmaden med yoghurten, grovbollerne og theen smager vidunderlig på denne skønne solskinsdag.
På min vej til arbejdet registrerer jeg kun alt det kønne omkring mig. Får øje på de blomstrende syrener langs stien, der dufter så dejligt og den friske lugt af græs, som duggen lige har forladt.
Sommerfuglen der blafrer og bierne der søger blomsterne. Et vink fra viceværten, et smil fra den unge pige der står ved bussen.
Idyllen bliver brudt, da jeg kommer ind i bussen. Ser de triste ansigter, der hver dag kører deres eget trummerum igennem dagen. Jeg smiler til sidemanden, og siger "Hvilken herlig dag? " Så kom miraklet, han gengælder smilet og vi fik snakket om det dejlige solskinsvejr. Han redder min tur i bussen i dag. Jeg går trallende derfra, og tænker, at det burde de andre i bussen også, se på den dejlige sol og smile til de andre.
Jeg hører fuglene pippe i træerne, og børnene der leger
Der henne lå bodegaen, min arbejdsplads.
Jeg går ind og råber smilende hej til alle, og begynder mit arbejde med at tage imod bestillinger. Fra alle kommer der kommentarer om det gode vejr, og stemningen er meget let i dag.
Min dag gik tjept, kollegerne er i astadigt humør og kommer med flere vittigheder, og smilene flyver.
Med et smil på læberne går jeg fra arbejdet, hen til bussen, hvor der kun er stå pladser. Jeg hader at stå op, så mit humør dykker. De andre bus passagerer er alt for tæt på mig, og jeg kan lugte gammel sved hos nogle iblandet parfume. Pludselig lyder der fra buschaufføren over højtaleren en hyldest til det gode vejr, og det bringer smilet frem hos mange. Også hos mig.
Så da jeg gik fra bussen var humøret oppe igen, og jeg smiler til alle jeg møder. Kæresten kommer mig i møde og giver mig et dejligt knus og kys. Vi vandrer hjem, imens jeg spørger ham, om hvordan dagen var gået? "Ad helvede til", stønner han. "Men det er lige meget nu, for når jeg ser dig, blæser du den dårlige dag væk. " Og han tager fat i mig og danser rundt med mig der på fortovet. Jeg griner sådan, og folk der kommer forbi smilte tilbage.. Min dejlige impulsive kæreste, der trods en dårlig dag på hans arbejde, får den vendt til det positive.
Det var en af de dejlige dage i mit liv.
Jeg har også dårlige dage. Der prøver jeg altid at se optimistisk på alting, at finde mindst en ting på dagen der er positiv, så min dag kan reddes.

Så jeg kan gå i seng med tanken på det positive.
Forfatterbemærkninger
Teksten er fiction--- Redigeret efter kommentarforslag

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 22/03-2015 21:12 af Jytte Black (Lilla Blomst) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 554 ord og lix-tallet er 32.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.