Hvorfra ved du?


9 år siden 6 kommentarer Essays fedme transseksuel indre konflikt

3Soul Mate
På en café ved byen springvand, sad to mænd, som nogen af de enes... [...]
Noveller · kærlighed, død, frygt
9 år siden
4Et Koldt Hjerte
Hendes Hjerte er så koldt.. så koldt · Hun har aldrig hold af en li... [...]
Digte · død
9 år siden
4Jeg får...
Mit Hjerte synker ned i sandhedens sand · Jeg kan ikke Klare flere ... [...]
Rim og vers · ensomhed, følelser, afmagt
9 år siden
5Skilsmisse barn
Når forældre bliver skilt · siger de 3 ting til mig · 1. det er ikke ... [...]
Rim og vers · skilsmisse, børn, skyldfølelse
9 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Alicha Zandrassen (f. 1991)
Hvorfra ved du, hvad jeg ønsker mig, hvad ved du, i det hele taget om min krop? Hvornår lærte du egentlig noget nyt om mig? Da jeg fortalte dig, at jeg ikke var lesbisk, men nok mere transseksuel, hørte du der efter? Hvornår har du virkelig kunne se på mig, og vide hvad jeg ville?
Jeg anklager dig ikke, fordi det heller ikke var gået op for mig før, jeg er ikke engang sikker på at mit sind, ikke vil forråde mig i morgen. Hvad jeg ønsker og hvad man forventer af mig, er to forskellige ting.
I ser mig gerne i en kjole og med langt fint prinsesse hår, men når jeg ser mig selv, ser jeg en ung mand fanget i en kvindes krop.
Det danske samfund, vil nok aldrig acceptere, hvem jer er i mit hjerte. Jeg er ikke engang sikker på om jeg kan acceptere mig selv, som det min krop udgiver sig for at være.
Min facade er endnu engang sat op, jeg tror egentlig aldrig den har været taget ned, men blot fået en anden facon, en facon der var mere acceptabelt for jer! og som kunne give en lille smule frihed til mig.
Efter at havde holdt min facade oppe, i hvad der føles som en menneske alder, er jeg ikke sikker på at jeg helt vil kunne slippe den.
Jeg drømmer om et liv, de fleste vil tage forgivet.
Forfatterbemærkninger
ét lille essay, der er meget personligt for mig, men som jeg gerne ville dele med jer.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 25/03-2015 21:55 af Alicha Zandrassen (Alicha) og er kategoriseret under Essays.
Teksten er på 237 ord og lix-tallet er 28.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.