Sommergæster


9 år siden 5 kommentarer Blandede tekster barndom erindring virkelighed

2Duften af friske fisk
En varm sommerdag der midt i tresserne var min lillesøster og jeg... [...]
Blandede tekster · sommer, minder
8 år siden
4En gang glas
En varm sommerdag, og jeg var på ferie, ovre hos min storesøster ... [...]
Blandede tekster · minder
8 år siden
4Fastelavn
Og når vi nærmede os fastelavn skulle vi ud at købe en fastelavns... [...]
Blandede tekster · barndom, erindring, livet
8 år siden
3Månelanding
I midten af juli måned i 1969 skulle vi se rejsen til månen i tv.... [...]
Blandede tekster · erindringer
8 år siden

Puls: 3,2

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Elo Ardal (f. 1960)
Jeg kan huske, da min mors søster og hendes mand kom hver sommer fra København og skulle på sommerferie hos min bedstemor. Det føltes som om, at de også var på ferie hos os, fordi min bedstemor boede lige ved siden af os, så vi var naboer. Og når de var her, skulle vi på udflugt. Vi var en hel flok, for alle min mors søskende og alle deres børn skulle med. Vi var så mange, at vi var nødt til at leje en bus eller to. Og jeg kan huske, at det var en gammel bus. Den lignede den bus, som Dirch Passer kørte rundt i, da han spillede med i filmen, Bussen. Og aftenen før vi skulle af sted skulle min mor lave en madpakke til en hel dag, og det var en meget stor madpakke. Det var til 8 børn og to voksne, det blev pakket i kagedåser og skokasser, eller hvad hun ellers kunne finde på. Og vi børn skulle tidligt i seng, fordi vi skulle tidligt op. Der var meget, der skulle laves, når vi var så mange, der skulle af sted. Der var jo 8 børn, der skulle havde tøj på og have morgenmad, inden bussen kom. Og når vi endelig kom af sted og fik samlet alle dem, der skulle med, var der ikke så lang tid til, at vi skulle have vores formiddagskaffe. Jeg kan huske, engang var vi kun kommet syd for Holstebro, inden vi holdt ind på en rasteplads, og hele familien sad i en lang række i grøften og fik deres formiddagskaffe. Og vi børn fik en sodavand, for vi var jo på udflugt. Jeg kan desværre ikke huske så meget, jeg er nok faldet i søvn, jeg har nok været så spændt, at jeg ikke har kunnet sove natten før. Og jeg var jo kun fem-seks år. Vi var for øvrigt på vej til Fanø og Ribe. De udflugter fik en ende, da de alle fik bil i midten af tresserne.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 04/04-2015 17:35 af Elo Ardal (Elo A) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 333 ord og lix-tallet er 27.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.