2Duften af friske fisk
En varm sommerdag der midt i tresserne var min lillesøster og jeg... [...]
Blandede tekster · sommer, minder
8 år siden
4En gang glas
En varm sommerdag, og jeg var på ferie, ovre hos min storesøster ... [...]
Blandede tekster · minder
8 år siden
4Fastelavn
Og når vi nærmede os fastelavn skulle vi ud at købe en fastelavns... [...]
Blandede tekster · barndom, erindring, livet
8 år siden
3Månelanding
I midten af juli måned i 1969 skulle vi se rejsen til månen i tv.... [...]
Blandede tekster · erindringer
8 år siden

Puls: 2,7

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Elo Ardal (f. 1960)
Dengang var der jo vinter hvert år med masser af sne, og jeg skulle ud at gå en tur med min storesøster, hvor vi skulle besøge min bedstemors bror og hele hans familie. De boede et stykke uden for Humlum. Vi gik ud over markerne, og sneen gik mig op over knæene, og derved blev mine gummistøvler fyldt med sne. Og da vi var midtvejs, skulle vi springe over en å, og da vi var kommet over, kunne vi se huset i det fjerne, vi kunne da se træet, der var stablet næsten ligeså højt som huset, for de fyrede med træ, både i køkkenet i et brændekomfur, og i kakkelovne rundt om i huset. Jeg kan huske, da vi kom ud i køkkenet, var det helt sort af sod fra komfuret, og det føltes som om, at man var kommet tilbage til gamle dage. Men vi var helt oppe i sidste halvdel af tresserne. Jeg kan ikke huske, om de havde strøm, for det var meget mørkt i hele huset. Men vi skulle have kaffe, inden vi skulle hjem igen, og det var en meget stærk kop kaffe, jeg tror aldrig, jeg har fået en kop, der var så stærk som den. Jeg tror heller ikke, jeg kommer til at opleve det igen. Inden vi fik set os om skulle vi hjem igen, vi gik den samme vej hjem, men det gik ikke så godt, da vi skulle over åen. Jeg faldt i åen og blev våd lige op til navlen, og det var godt nok koldt. Vi havde et par km. hjem, og jeg frøs som en lille hund, da jeg kom hjem, men vi skulle først finde ud af om vores mor var hjemme, det var hun heldigvis ikke. Hun var omme hos bedstemor.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 07/04-2015 21:50 af Elo Ardal (Elo A) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 297 ord og lix-tallet er 27.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.