2Tigris'al Felidaë - Poteaftryk I: Et Hegn B...
Normalt havde han det fint på sin side af hegnet. Her var alt hva... [...]
Fantasy · katte, travlhed, afslapning
1 år, 6 måneder siden
2Tigris'al Felidaë - Prolog: Trampeskælver &...
Har mennesker nogensinde stoppet dem selv i at tænke over følgend... [...]
Fantasy · katte
1 år, 6 måneder siden
3Et Tæppe af Tid
Lyden af min blyant mod papir. · Lyden af ord der falder til jorden... [...]
Digte · svigt, tilgivelse, tvivl
1 år, 6 måneder siden
0Generationernes sang
Det begynder med små grå hår i røven · Med voks og fingerfærdig eks... [...]
Rim og vers · ældre, sjov, generationer
4 år siden
2Dagdrømmeren der ødelagde sine chancer
Det var som om hele naturen omkring mig sagde nej. Et tegn fra ov... [...]
Blandede tekster · kærlighed, ulykke, humor
4 år siden

Puls: 2,6

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Jannik Ledreborg Brun (f. 1993)
Du har ingen ide om hvad jeg har oplevet, så lad vær at spørge.
Hvis du bare kunne se hvad det er jeg går igennem, hvad det er jeg lever i.
Du har ingen ide, udover den der sætter sig fast når du tænder for dit tv.

Bomber og sten der flyver.
Brødre rives fra brødre.
Bomber og sten der smadre endnu et liv
I forsøget på at smadre et andet.
Bomber og kampesten.
Bomber og kampesten i lange baner.
Jeg kæmper mig gennem livet, det er sværere end du aner.

Det grønne i mine øjne vidner om mareridtet udenfor mit støvede vindue.
Det grønne i mine øjne er fyldt med rædsel og mærket af skrækken.
De røde løber rundt udenfor mit vindue, dette er ikke en leg jeg holder af.

Bomber og sten der flyver.
Søstre rives fra søstre.
Bomber og sten der smadre endnu et liv
I forsøget på at smadre et andet.
Bomber og kampesten.
Bomber og kampesten i lange baner.
Vi kæmper os gennem livet, det er sværere end du aner.

Med et enkelt klik er min historie udødeliggjort.
Med et enkelt klik ved alle hvem jeg er.
Et enkelt klik vil aldrig kunne fortælle det hele.
Tusinder af klik vil aldrig få sårene til at hele.
Forfatterbemærkninger
Jeg stødte for et par dage siden på et billede af den afghanske pige Sharbat Gula. Prøv at tænk på hende når i læser min tekst.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 09/04-2015 16:47 af Jannik Ledreborg Brun (Brownie Jannik) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 211 ord og lix-tallet er 19.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.