Farvebånd


9 år siden 5 kommentarer Kortprosa længsel familie teenagere

4Farvebånd del 2
Det bliver aften. Der er skole-hjem samtaler. Jeg vil ikke. Jeg h... [...]
Noveller · hverdagen, teenageliv, tanker
9 år siden
5Farvebånd
Efter skole går jeg ned til pen og papir for at købe farvebånd ti... [...]
Kortprosa · længsel, familie, teenagere
9 år siden
6Natteliv
Han er en skiderik tænker jeg, da jeg ser min partner komme valse... [...]
Kortprosa
9 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Lui K. Larsen (f. 1998)
Efter skole går jeg ned til pen og papir for at købe farvebånd til min skrivemaskine.
   Det er ulideligt varmt i butikken. Der er en duft af genbrug.
   -Har I fået mine farvebånd?
   -Nej, desværre.
   Jeg bliver forarget. Det var dog satans. De har ikke fået mine farvebånd. De blev bestilt for to uger siden. De kan da ikke være så svære at få.
   -Men, hvorfor har I ikke fået mine farvebånd?
   -Der har været andre ting at lave. Vi har travlt for tiden. Kom igen i næste uge.
   Udenfor skinner solen. Her bliver varmere indenfor.
   -Det var da for dårligt at I ikke har mine farvebånd. Jeg har jo lyst til at skrive!
   -Jeg kan ikke gøre noget.
   Lang pause med den usynlige, tunge stilhed.
   -Så gør jeg det. Jeg synes dog det er alt, alt, alt for dårligt ar I ikke har fået mine farvebånd. Jeg har jo brug for at i bestiller mine farvebånd.


Derhjemme er mor i bad. Jeg stiller mig ude foran den låste dør.
   -Mor, er du i bad?
   -Ja, lille Frederik.
   -Men, mor, jeg sagde jo udtrykkeligt til dig, at jeg ville have bad efter skole.
   -Men, lille dengse, jeg er i bad nu. Der er en kage i køleskabet.
   -Men, MOAR, jeg er beskidt. Jeg vil have det nu! Kage gør mig fed! Jeg vil have bad!

Efter bad spiser jeg kage i køkkenet og læser et Anders And blad. Jeg synes det er dumt og smider det hen ad bordet. Det rammer min far. Far grynter. Far læser avis. Mor griner i soveværelset. Far hører det også.
   Bror kommer ud og konverserer:
   -Har det været en god dag?
   -Ja, men badet var lunkent. Mor har brugt alt det varme vand! Jeg vil have varmt!
   Far grynter. Far siger ikke så meget.
   Bror er ældre end mig. Bror siger mest efter mor. Mor siger meget.
   -Fik du dine farvebånd?
   -Nej.
   Mor griner højere. Far grynter ikke mere.

Det har været en let dag i skole. Jeg gider ikke lave lektier. Jeg vil have mine farvebånd.
Forfatterbemærkninger
En egoistisk fortæller og farvebånd.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 15/04-2015 21:39 af Lui K. Larsen og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 343 ord og lix-tallet er 18.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.