3Tre drog ud
På den syvende dag i den nye måne omkom to tredjedele af hele men... [...]
Noveller
6 år siden
2Theseus' Skib
Skikkelsen løftede sine flagrende hvide lemmer mod ham, som om de... [...]
Noveller · science fiction, teleportation, eksperiment
8 år siden
1Leopardens Pletter - Del 1
"Mig mod min bror. Mig og min bror mod min fætter. Mig, min bror ... [...]
Romaner · science fiction, parallelverden, opdagelsesrejsende
8 år siden
2Sørøverens List
Vi befinder os i Ægypten, i en fjern fortid hvor landet endnu ikk... [...]
Fantasy · fantasy, trolddom, til søs
8 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Rasmus Wichmann (f. 1985)
"Det er alment accepteret af det gamle Egypten blev samlet tre årtusinder før kristi fødsel af Narmer, som var farao af Øvre Egypten, der strakte sig sydpå, til hvor Aswan-dæmningen ligger i dag. Han erobrede Nedre Egypten i Nildeltaet, og førte krig mod de gamle libyere. Egypternes sammenhold blev afgørende for civilisationen, for de blev snart
   truet fra nord - først af hykserne, så af kanaanæerne og hittitterne, søfolket...
   Folk fra det frugtbare syd har altid skulle frygte invasioner fra det barbariske nord, er det ikke sandt?"

Benu: Forhandler fra det Sorte Land, hvorom ikke alt er hvad det synes at være.
   Cymrere: Nordlige slettefolk, som er på vej til at føre krig indbyrdes.
   Det Skjulte Folk: Også kendt som kolkiter, jægere og dygtige bueskytter.
   Djeserit: Skriftlærd hos det Skjulte Folk, Insyahs udkårne (i følge ham selv).
   Hetshepsu: Rådsmand for Jem-Sepat, og far til Djeserit.
   Insyah: Jæger hos det Skjulte Folk. Hans navn betyder "Røde Måne."
   Itafe: Plejefar for Insyah, og "ældste" hos det Skjulte Folk.
   Jem-Sepat: Insyahs hjem i Det Skjulte Land.
   Medjr: En af det Skjulte Folks byer, som blev lagt i ruiner af enkemagerne.
   Mkai: Jæger, Insyahs rival og underordnede.
   Profetens Arm: Insyahs sværd, et nedarvet symbol på at være "vogter."
   Regnfjeld: Præst af Svøben, navnet antyder en tilknytning til klostret "Det Regnfulde Bjerg".
   Shem: Slavesoldat og livvagt for Benu, tilhører et folkefærd der tilbeder blot én gud.
   Svøben: Også kendt om enkemagere, og livsfarlige i nærkamp.
   Tre Flammer: Fyrste af Svøben, komplet utilregnelig, og umulig at få til at holde op med at tale.
   Uforløst Begær: Sandsigerske for Tre Flammer, der må skjule sig bag en maske.
Forfatterbemærkninger
Vi befinder os i oldtiden, på det Ny Riges tid. Jægeren Insyah møder to rejsende, der vil forhindre en krig nordpå. Han blander sig uden opfordring, hvilket skaber mange gnidninger i hans lille samfund. Første kapitel af roman. Jeg har fulgt det råd jeg fik, og taget et enkelt skridt tilbage - bogen begynder nu med navne- og ordliste.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 13/05-2015 09:15 af Rasmus Wichmann og er kategoriseret under Fantasy.
Teksten er på 271 ord og lix-tallet er 34.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.