Engang trompet


9 år siden 2 kommentarer Blandede tekster børn minder erindring

2Duften af friske fisk
En varm sommerdag der midt i tresserne var min lillesøster og jeg... [...]
Blandede tekster · sommer, minder
8 år siden
4En gang glas
En varm sommerdag, og jeg var på ferie, ovre hos min storesøster ... [...]
Blandede tekster · minder
8 år siden
4Fastelavn
Og når vi nærmede os fastelavn skulle vi ud at købe en fastelavns... [...]
Blandede tekster · barndom, erindring, livet
8 år siden
3Månelanding
I midten af juli måned i 1969 skulle vi se rejsen til månen i tv.... [...]
Blandede tekster · erindringer
8 år siden

Puls: 2,7

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Elo Ardal (f. 1960)
Der i midt halvfjerdserne var man med på moden, hvis man havde et par trompetbukser. Et strikket trøje hørte også til det fine puds, den skulle have en kæmpe rullekrave, og jo større den var, jo bedre var det. Ørkenstøvler i russkind, der gik op over anklerne, hørte også til. Hår der gik ned til skuldrene skulle man også have. Når man havde alt det, var man med på den højeste mode. Den højeste mode havde også sin pris, for de trompetbukser var meget upraktiske, når man cyklede, og jeg ved ikke vor mange gange jeg har kæmpet med at få de bukser ud af kæden, og når jeg kom hjem, var min mor meget sur fordi mine bukser var smurt ind i sort olie. Nogle gange var mit ene bukseben revet helt i stykker, så var min mor ekstra sur. Den strikkede trøje havde også sine ulemper for når der var 30 grader i skyggen, gik man også med den strikkede trøje, for man skulle jo være moderne, selvom at man var ved at dø af hedeslag. Hvis man ikke var død af hedeslag i løbet af dagen kunne man dø af den kraftige duft, når man tog sine ørkenstøvler af efter man kom fra skole, for tæerne havde været lukket inde i de varme støvler hele dagen.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 15/06-2015 20:15 af Elo Ardal (Elo A) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 219 ord og lix-tallet er 35.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.