Fortvivl ej


8 år siden 2 kommentarer Blandede tekster håb tabt mulighed skæbne

1Talen der aldrig blev holdt
Kære du, · Jeg skriver dette til dig da jeg endnu ikke har holdt mi... [...]
Blandede tekster · tale, kærlighed, tildødenosskiller
5 år siden
3Når du først har sagt ja...
Du har det største hjerte i verden, · Og jeg kan mærke smerten, · Når... [...]
Rim og vers · livspartner, forlovelse, point of no return
8 år siden
3Accept
Du var ikke en del af den. · Men det blev du, faktisk en ret stor d... [...]
Blandede tekster · fred, tilgivelse, identitet
8 år siden
2Fortvivl ej
Hun havde egentlig sat sig for at hun ikke skulle have nogle børn... [...]
Blandede tekster · håb, tabt mulighed, skæbne
8 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Racuelle Heindorf Lomholt (f. 1990)
Hun havde egentlig sat sig for at hun ikke skulle have nogle børn, hun var ikke typen. Men det hjalp jo så nok heller ikke noget når de partnere hun havde, ikke ligefrem ønskede børn eller havde børn i forvejen, det gav jo en indflydelse på hendes liv og hvorvidt, om det var noget hun ønskede. Men alle kvinder når vel på et tidspunkt et stadie i deres liv, hvor de begynder og tænke over det en ekstra gang. Hun blev jo også opereret i august for en sygdom i underlivet, som gør det svært at få børn, på den ene side føltes det egentlig bare lidt, som skæbnen. Men på den anden side gav det stof til eftertanke, var det noget hun ønskede, hvad nu hvis, chancen for at blive gravid allerede var passé. Skulle hun så blive gammel, med tanken om at hvad nu hvis, eller har hun nu gjort hvad der skulle til, var det nu det rigtige valg at tage, følg dit hjerte, ikke en andens. Men hvis nu hun kom frem til at det var det hun ville, hvad så med ham, var det så passé, han havde jo allerede to, og det var jo ikke fair overfor de følelser hun nu havde fået, for ham, for børnene, hun var jo en del af deres liv nu. Hun valgte at konfrontere ham, han sagde bare ok, som var det vasketøjet eller opvasken der blev diskuteret, det hele virkede alt for nemt, hun havde jo forventet et tre eller fem års svar. Men hvad så, det virkede så overfladisk og hvad nu hvis han var den forkerte, eller tænk hvis nu hun fortrød det, hun var i tvivl og det måtte hun jo ikke være omkring en sådan beslutning. Så hun besluttede sig for at chancen nok var passé og ja, så kunne hun jo også nå at så Paris, Spanien og Egypten en ekstra gang, ikke.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 22/10-2015 21:55 af Racuelle Heindorf Lomholt (Søs90) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 321 ord og lix-tallet er 44.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.