3Søvnig søndag på Tagensvej
Søndag morgen, tåge og dis, solen er et sted derude, den kigger s... [...]
Blandede tekster
8 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Andreas Kildegaard (f. 1981)
Søndag morgen, tåge og dis, solen er et sted derude, den kigger søvnigt igennem som en hvid kugle, luften smager af forurening og morgenprutter. Nogen har smadret vinduer i nat og spredt tipshæfter ud over hele gaden, de flyver forvirrede rundt som små planeter i et alt for stort univers, mens kioskmanden opgivende kigger på. Alting lyder underligt fjernt, brummende, kun afbrudt af lyden af papir, der hvirvler rundt. Nogen har brækket sig, en krage forsøger at spise det. Nu kommer fejemaskinen, og om lidt er natten glemt.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 02/11-2015 14:40 af Andreas Kildegaard (kildegaard) og er kategoriseret under Blandede tekster.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.