2Påske og faste
Vi var kommet hen i april måned, luften flimrede for varme. Den s... [...]
Blandede tekster
6 dage siden
1Indien Kashmir og Butan
Børnene og jeg rejste til Kashmir i to måneder i den varme tid, d... [...]
Livshistorier
15 dage siden
1Indien. 45 grader i skyggen og 41,2 i feber
Varmebølgen fortsatte ind i juli og august. Om morgenen kan man n... [...]
Livshistorier
24 dage siden
1Om at give af sine reserver
Vores gode venner familie Røsli, fra vores tid i Etiopien, har op... [...]
Blandede tekster
1 måned, 1 dag siden
2Indien liv og glade dage
Silvia var begyndt i en lokal børnehave et par timer om formiddag... [...]
Livshistorier
1 måned, 5 dage siden
1Israel Gaza konflikten
Hvis man vil forstå Israels konflikt med Gaza i dag, skal man ogs... [...]
Blandede tekster
1 måned, 10 dage siden

Puls: 56,0

Publiceret: 13
Afgivet: 31
Modtaget: 26
Inge Erhard (f. 1941)
Det hebræiske sprog begynder med Alfa og slutter med det 22 bogstav Omega.
Hvert bogstav har et nummer - derudfra dømmes værdien af ordet.
De første 10 bogstaver har efter hinanden værdien op til 10.
Derefter har de næste 10 tallene fra 10 til 100.
De sidste 2 har tallene 200 og 400.

Det græske sprog har det samme system men slutter med det 24 bogstav.
Derfor kommer talværdien op på 800.
Det begynder ligeledes med Alfa og slutter med Omega.
Hvert bogstav har ligeledes en talværdi.

Mose blev født i året 2647 før Kristus.
Værdien af de 10 plager på hebræisk er 2647 i talværdi, samme tal som Moses fødsels år.
Altså er de 10 plager gemt i Moses fødsels år.
De 10 plager går forud for udfrielsen af folket i Ægypten.


Mose døde efter 40 års vandring rundt i ørknen med folket.
I den tid gav Gud budene til Moses ved direkte at tale til ham.
Mose underviste derefter folket i budene.
Efter Mose døde førte Josua folket ind i det lovede land Kanaan, hvor de levede 1495 år.

Totalværdien af det hebræiske alfabet er 1495, altså samme tal som de år folket levede efter budene i Kanaan.
Budene står symbolsk for deres Thora.

Johannes evangeliet kapitel 1 verse 1.
Før verden blev til var ordet - ordet var hos Gud - og det er Gud. ( Jesus Kristus )

Moses fødsels år 2647.
Folket levede efter budene 1495 år.
Mose levede 120 år dertil regnes 1 år, fordi man begynder med tiden 0.
Til sammen giver det 4263 år.
Det er året Jesus døde of opstod. Gud er perfekt.

Budene blev i første omgang givet til det israelske folk, for at bevise dem, at de ikke var i stand til at holde dem.
Det var derfor nødvendigt, at deres Messias skulle komme og redde dem.
Da de ikke antog ham i første omgang, faldt syndernes tilgivelse til hedningerne.

Noah landede på bjerget Ararat - og ventede til jorden var tør.
Efter Israels kalender bliver det deres første måned men Noah forlod først arket den anden måned.
Den første måned er vores påsketid efter Israels kalender - samme tidspunkt som Jesus døde og opstod.
Symbolsk set viser tidspunktet os en ny begyndelse.

Er det tilfældigt at Gud planer alting fra begyndelsen til enden.
Er det tilfældigt at han os maner, til at være parat når kristus han igen sender.
Forfatterbemærkninger
Jesus sagde han er sandheden vejen og livet.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 20/12-2015 16:59 af Inge Erhard (Inghard) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 399 ord og lix-tallet er 28.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.