I hvilket liv var du lykligst?


8 år siden 5 kommentarer Blandede tekster erkendelse næstekærlighed skæbne

2Så er det jul igen
Så er det jul igen. · Der er voldsom trængsel og alarm. · Gamle fru J... [...]
Rim og vers · jul, julefortælling, julehygge
4 år siden
15Hvad er det nu de hedder?
For mange år siden, da een af vores sønner var ca. tre år, skulle... [...]
Smilebåndet · humor
8 år siden
5I hvilket liv var du lykligst?
Der var engang en sjæl, der efter flere reinkarnationer, blev spu... [...]
Blandede tekster · erkendelse, næstekærlighed, skæbne
8 år siden
6Det sidste julekort
Det var så det sidste julekort. · Hvem gider ofre 19.00kr på et kor... [...]
Smilebåndet · jul, livets gang, krisehåndtering
8 år siden

Puls: 4,8

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Jytte Westendahl (f. 1946)
Der var engang en sjæl, der efter flere reinkarnationer, blev spurgt,
"I hvilket liv var du lykligst?."
"Var det da du var prinsesse gift med "prinsen på den hvide hest?"
Eller -
" Var det i det liv, hvor du var en smuk, feteret og berømt skuespillerinde?"
" Måske det liv, hvor du var en meget succesfuld forsker".
"Du har også været sportsstjerne."

Sjælen tænkte kun et splitsekund før den svarede.
"Det var ubetinget det liv, hvor jeg havde hjertet med i alt hvad jeg gjorde for andre. Hvor jeg var tilstede i nuet og gav kærlighed til mine kære.
Det var dengang, der var nogenlunde fred i verden. Dengang Jorden endnu var så godt som uberørt og hvor folk var glade og tilfredse med det liv de havde, uanset status".

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 26/01-2016 18:53 af Jytte Westendahl (westendahl) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 129 ord og lix-tallet er 28.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.