3Kontrol
KONTROL synes at være det eneste rigtige · Når jeg skriver det med ... [...]
Digte · eksistentiel, socialrealisme, refleksion
7 år siden
4ORIgamikunst
origami, kunst måske mere · luft under vinger · et højt · shush! · og jeg... [...]
Digte · identitet, eksistentialisme, splittelse
7 år siden
2Rakkerpak
Min krop er tom efter handlinger · gløder efter lys, brænder efter · ... [...]
Digte · melankoli, angst, eksistentielt
7 år siden
3Uenighed
Jeg har lært at uenighed kommer man ikke langt med · Sådan som I ka... [...]
Digte · meninger, frustration, hverdagen
7 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Charlie Froberg (f. 1997)
Syren ætser tankerne,
Tanker om dig flyder gennem kraniet, som lava og varm chokolade.
Din hud var så kold at berøre, så smudsigt et blik du sendte.
Jeg ... jeg vågner op i sne og blomsterfryd, i anemonernes skær og Jupiters gensyn,
For han er en almægtig Gud, i sit eget selvsyn, og hans ord vægter tungt om nakken i en halskæde, der får hovedet til at hænge, smilet til at dø og øjne til at blistre i stjerneskud.

Jeg er ikke syrlig mere,
Dog er du et underskud, en underbemanding, der kræver kræfter.
Dine negle kradser, hægter sig fast i de alkoholiserede sår.
Jeg ... jeg er ensom på en sommernat, for vinteren er passeret og en fremmed, ja,
Han nyder mit selvskab imens jeg nyder hans antændte joint, røgen sprudler og hjernen summer og lukker ned, for øjnene blistre i stjerneskuddet imens søen falder sammen.

Åh Jupiter, som han ler,
Han er ikke sølle som resten, men skinner af fryd og hjertets banken.
Alkoholen brænder og buldrer i årernes lange, blodige baner.
Jeg ... jeg ønsker dig her, selvom jeg ikke burde ønske dig her, for du er syren,
Og jeg brænder sammen på bålet og burde bade mig i Jupiters skær men i stedet indtager jeg dig, for du brænder som ingen har brændt mig før. Ikke engang som Jupiter har lovet.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 12/06-2016 07:56 af Charlie Froberg (Julia D) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 222 ord og lix-tallet er 30.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.