Distance revolution


7 år siden 4 kommentarer Blandede tekster livssyn samfund

5Tin soldaternes skæbne
Muren! Her står jeg så...! · Endelig et faktum, jeg kan og skal for... [...]
Digte · erkendelse
7 år siden
4Distance revolution
LOL! Er måske en passende kommentar til nutidens politiske retori... [...]
Blandede tekster · livssyn, samfund
7 år siden
3Eksistens
Primo, Livets vugge fyldes. · Som løv fra skoven af efterårets fald... [...]
Digte · liv, eksistens
7 år siden
5Aftens sinds tilstand
Stjernerne spejler sig i søen · Aften er lun... her er rart! · Snakke... [...]
Digte · natur, eksistentiel
9 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Søren Wellendorph (f. 1961)
LOL! Er måske en passende kommentar til nutidens politiske retorik? Velfærdsland!
Jo, den er god nok! Som Dannebrog over en tilfældig kolonihave, vejre denne floskel gennem landets medier. Er det almanakkens egentlige betydning?
Og i denne ånd - nyder vi vores egen selvretfærdighed.

Irriterende er de små skos skrigende tilhængere. De finder aldrig fred og som altid gør de os, uheldigt opmærksom på deres tilstedeværelse. Et penselstrøg, - og freden hviler igen i vores borg, når pøblen endelig berøves deres ret.

I denne smeltedigel godter vi os, alt imens ting fa'der og forgår! Intet er overladt til tilfældigheder og kreativitet i agendaen. Alle æder ivrigt af truget og tror' indædt på her og nu. Et demografisk fallit, en blå fremtid uden trøst, båret af en uendelig spiral af tågesnak og selvfornægtelse som et røgslør lavet af glas.

Hvorfor og hvor tabte vi ungdommens stemme? Kun bagspejlet og resignationen vidner nu om mit svundne mod. Det grå guld, hvor herrer bevares! Fremtidens ungdom elitær og ... arbejdsløse.
Sms kulturen, Twitter, Facebook samt fanden og hans pumpestok, der som brønde i massen's fatamorganaer. Blindende illuderer succes og fremskridt i et paradisisk selvskabt elfenbenstårn.
Kan du hører skrigene derfra...?
Forfatterbemærkninger
Det er helt op til dig selv at finde dybde eller mening :D

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 20/08-2016 17:56 af Søren Wellendorph (Villain) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 198 ord og lix-tallet er 35.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.