3Digitaliseret Kærlighed
Jeg har ondt i maven, og har lyst til at brække mig af kærlighed.... [...]
Digte · mennesker, identitet, frygt
7 år siden
5Kaffen
Jeg kigger ned i kaffen, som jeg har gjort så mange gange før. Me... [...]
Blandede tekster
7 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Asta Bro (f. 1996)
Jeg kigger ned i kaffen, som jeg har gjort så mange gange før. Men tankerne er anderledes. Følelserne er anderledes. Hvor kommer alt det her fra?
En enkelt nat, et enkelt ord. Er det virkelig alt hvad der skal til? 
Jeg mærker varmen fra kaffen mellem mine hænder, som jeg har gjort så mange gange før.
Men det føles anderledes. Mine hænder er svage og fyldt med længsel. Men en længsel efter hvad?
Det er som om at energien er blevet taget fra mig. Men hvor er den taget hen, og hvem har taget den med?
Jeg flytter mine øjne, jeg flytter mine hænder væk fra kaffen. Mine øjne falder i, og tårerne fra mit indre ocean triller ud. De minder mig om det jeg havde glemt, og mindet ligger tungt i min mave.
Mine hænder holder om mit hoved. Rystende, men af hvad?
Mit brune hår vikler sig ind mellem mine fingre, som sivet på stranden, dengang, den sommer.
Hvorfor vender alt tilbage, når det ikke er ønsket. Hvorfor nu, hvorfor her. 
Min kaffe er blevet kold, men jeg er ligeglad. Alt er faktisk lige meget.
Hvorfor? Hvorfor ikke...

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 26/08-2016 16:49 af Asta Bro (Asta_Uerk) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 190 ord og lix-tallet er 20.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.