Lad os bare kalde den Velkommen



2Hvorfor elsker jeg dig?
Dit blik gør mig bange, selvom du ikke tænker noget. · Du ser mig i... [...]
Blandede tekster
4 år siden
1Lad os bare kalde den Velkommen
Alle er velkomme, men hvem er velkomne hos hinanden? · Du er særlig... [...]
Blandede tekster
7 år siden
3Den irriterende røde tråd
De afblegede ståsteder går. Jeg kigger gentagende i takt. · Analyse... [...]
Digte
7 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Mia Corydon (f. 1996)
Alle er velkomme, men hvem er velkomne hos hinanden?
Du er særligt velkommen, sagde han uinteresseret og lurede på evighedens lurere, der lurer endnu.
At læse den indirekte tvungne indbydelse, eller omvendt. En usund kunst.
Vi går runderne rundt som rummelige individer. Altid fyldt med godter til gæsterne.
Vi fremkalder følelsen, når vi høster fra Sølvfadet, skråstreg individuelt materiale. Af hvad skal jeg servere?
Reglerne for dit velkommen følger konsekvent ordet.
Selv forpligtelsen af dets brug ved, at det ingen forpligtelse er. Burde være.
Vi ejer jo egentlig intet. "Intet" er her hvor vi virkelig kan byde velkommen.
Intets kongeriget når til kanten af vore hjerter, hvori vi reagere. Her har vi rettigheder.
Her kan nogen være alvorligt beæret, at blive indbudt. Ømt hvis gen-budet tier.
Jeg er ikke velkommen. Hvad er jeg så, og hvad skyldes det mon?
Anerne for det arbejdsløse postbud.
Vi er bange. Hvis blot nogle turde løsne grebet om deres fastspændte brevdue.
Giver du mig dit velkommen, er jeg da dit speciel eller ingenting?
Hos hvem er jeg mindst hvis ikke mere alene? I mig eller dig. Hvad konkludere vi?
Synes du jeg er dømmende, har du bragende ret. Velkommen til min dom. Velkommen til, Dom.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 16/01-2017 09:52 af Mia Corydon (Annasveninde) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 201 ord og lix-tallet er 32.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.