Modtageligheder


6 år siden 6 kommentarer Blandede tekster kærlighed brevudveksling

3Heteronormativt
det er · familiezoneskiltet i toget · som viser tændstikmand plus · tæn... [...]
Digte · heteronormativitet, kønsroller, feminisme
5 år siden
3Lgbt
lebber ville leve længere og lykkeligere hvis I ikke · gødede med g... [...]
Digte · lgbt, diskrimination, livserfaring
5 år siden
5Fremtidshåb
verdenen der svømmer · i køn min mor er · en søster mere solidaritet · ... [...]
Digte · feminisme, håb, drømme
5 år siden
4Fjerklædt
de dage jeg forbliver · klædt i fjer · dør jeg lettest
Digte
5 år siden
2Najadeblod
kan du · stadig elske mig med dette · najadeblod løbende · i årerne og ... [...]
Digte · kvindeportræt, livserfaring, viljestyrke
5 år siden
4Consent
nej betyder · nej som et forceret · ja betyder · nej og kun et informer... [...]
Digte · feminisme, consent, voldtægtskultur
5 år siden
2Haiku
1. · Dagens lys taber · ikke til nattens mørke · Efterårskontrast · 2. · Fl... [...]
Digte · haiku, bylandskaber, naturbeskrivelser
5 år siden
10Haiku
efterårsgylden · aftenhimmel - et genskær · af din fingerring
Digte · haiku, efterår, kærlighed
5 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Syrene Hvid (f. 1988)
7. september

Min håndskrift er stadig jomfruelig, du har endnu ikke fulgt dens linjers skævvredne flugt med fingerspidsen, men det håber jeg, du vil. Det håber jeg, du gør. Nu, imens du læser dette.

*

8. september

Hvad skal jeg skrive med sådanne sårbare bogstaver? De næste af deres slags du ser fra min hånd. Hvad skal jeg skrive til dig der ikke engang ved, hvordan jeg ser ud? Jeg kan fortælle dig, at de smukkeste træk, jeg besidder, er mine ord.

*

18. oktober

Uden din ubundne, helt umiddelbare genkendelse, uden din anerkendelse og uden alle dine andre kendelser ville jeg blot skrive ud i en rungende misforståelse, jeg ville skrive ud i manglen på ordlyd.

*

2. november

Langsomt har du bredt dig ud over mit papir, din skønhed er udenfor nogen beskrivelsers rækkevidde. Du skal vide, at al tilbedelse peger op efter, også mine øjne vender sig mod himlen, når jeg lytter til din stemme i telefonen.

*

4. november

Ingen adjektiver kan til fulde beskrive hverken klarheden eller klangen i din tale. Under L griber jeg prøvende ud efter let og lys og luftbåren, men måden, hvorpå du får mig til at stige til vejrs, kan i sidste ende ikke italesættes.

*

22. december

Hvem havde nogensinde forestillet sig, at jeg skulle få lov at skrive om noget, om nogen, om dig der allerede uden mine pynte-ord er fuldstændig og perfekt.

*

30. januar

Når jeg tænker på dig, tænker jeg på blomster i vaser, farverige liljer og silkepæoner der udfolder sig frit, jeg tænker på det danske sommervejr, sådan som vi er nødt til at elske det, først derefter tænker jeg på den stille lyd af dit smil.

*

14. februar

Sproget findes for at gøre grimme ting smukkere, det er skriftens første funktion, men jeg skriver ikke det grimme smukt for din følsomheds skyld. Efter jeg lærte dig at kende, er ingenting nemlig længere grimt.

*

20. marts

I mine nyfundne øjne med deres rosenoptik ser alle ting smukke ud. Også resterne fra vores liv i går, mågerne som hænger over det efterladte, de hænger over hovederne på os, hver især.

*

11. april

Du er nu et drømmesyn, dit ansigt tager på en lang nats rejse mod dag mellem min computerskærms flade og min dybeste søvn. Kærligheden er ikke udelukkende gjort af vågne tilstande.

*

21. april

På drømmefangerisk maner holder jeg fast i mine midnatsforestillinger om en fremtid i dine hænder. Jeg sover ind i en verden, hvor der aldrig er mere end tre dage til vi ses.

*

9. maj

Når du ser mig, må du ikke dømme mig for hurtigt, vent til jeg har åbnet munden. Jeg taler hellere i ord end jeg taler i førstehåndsindtryk. Min stemme skal nok føre sig selv sikkert frem, til dig.

*

10. juni

Afstanden mellem Hovedbanegården og den jyske hede måles ikke i mil, men i vande og broer, jeg vil vente dig hvert sekund din lange dags rejse tager, ligeså bevæget som du må være, vil jeg vente dig.

*

11. juni

Du har læst færdigt, du har fulgt min håndskrift hertil. Hvor jeg skriver vores navne hen over de støvede vinduesglas, så du ved. Hvor jeg står.

*

12. juni

Lad mig blive begyndelsen på os.
Forfatterbemærkninger
Tilegnet min kæreste. Kærlighedserklæringer, hver eneste kan forestilles at være bagsiden af et postkort.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 08/06-2017 12:02 af Syrene Hvid og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 549 ord og lix-tallet er 30.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.