2Syndsforladelsen
Er jeg Kains slægtning og arvtager? Er jeg blot et menneske med s... [...]
Digte
6 år siden
6Vulkanen
Jeg er da ligeglad, jeg er ikke bange for afgrunden. · Jeg er bange... [...]
Digte
6 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
morten ibsing (f. 1981)
Jeg er da ligeglad, jeg er ikke bange for afgrunden.

Jeg er bange for traditioner, det formelle, det ordinære, det repetitive som bliver anset hyggeligt af andre, men skaber en uhygge hos mig.

Jeg omfavner overraskelser, chok, spontanitet, uvisheden og kaosset der giver mulighed for nye valg og kræver min absolutte opmærksomhed og årvågenhed.

Som en aktiv vulkan der danner frygt og kaos men samtidig skaber ny landmasse med plads til fod faste under et tilsynladende dybt hav jeg prøver at svømme i.

Jeg er ikke god til at svømme. Jeg tiltrækkes af vulkanen.

Denne fare og usikkerhed vulkanen frembringer giver mig en ro og styrke jeg ellers ikke har og en flugt fra mine egne bekymringer. Basale og ligegyldige bekymringer.

Hvis bare det hele var mere uforudsigeligt, uden mål og uden mening ville det give mening for mig.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 24/06-2017 09:06 af morten ibsing (kerplunk) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 139 ord og lix-tallet er 35.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.