Når land og by mødes


6 år siden 2 kommentarer Smilebåndet husdyr teknologi mode

6Uoverensstemmelser
Holms og Olsens interessante uoverensstemmelser startede længe fø... [...]
Smilebåndet · arrogance, hovmod
2 måneder, 23 dage siden
7Skildpadden
Svend havde placeret sig i stuens luneste krog sammen med resten ... [...]
Smilebåndet · juleaften, chokolade, konsekvenser
3 måneder, 28 dage siden
7Overflødighedshornet
Ved juletid hørte underboen en nat ved 3-tiden, hvordan Louis snu... [...]
Smilebåndet · grådighed, pladsmangel, stædighed
10 måneder, 3 dage siden
2Fødselsdagen
Karen holdt sin 78-årige fødselsdag på en forårsdag med fuld sol ... [...]
Smilebåndet · grotesk, stemningsskift, enetaler
11 måneder, 3 dage siden

Puls: 19,1

Publiceret: 1
Afgivet: 9
Modtaget: 8
Lejsy Storm (f. 1955)
I vores store, moderne indkøbscenter mødes land og by på en sælsom måde.

Jeg styrede mod den indgang, der ligger ved den nyindrettede og fashionable negleklinik. Denne er udstyret med spotlights i mængde, og hylderne er fyldt med eksklusive produkter.
Stor var min overraskelse derfor, da jeg så, at der foran indgangen stod to deserterede geder. Jeg stillede mig op og nød synet. Ganske vist stod de udendørs, men de bidrog afgjort til en uforglemmelig festforestilling.

Jeg betragtede, hvordan de gik hen mod de automatiske døre, som søvnigt åbnede sig. Resultatet var dog, at de fik et chok og røg baglæns. De brægede harmdirrende og bebrejdede de uforskammede anordninger. Disse ignorerede flegmatisk protesten og lukkede sig stille igen. Gederne gav ikke op og prøvede atter engang, men med samme resultat. Det fortsatte en del gange, og i enkelte tilfælde lykkedes det dem lige akkurat at stikke hovedet inden for og nappe i et par Malene Birger tørklæder, der hang på et stativ og flagrede nervøst i vinden.

Min lugtesans blev stresstestet til det yderste, da parfumevarer og hørmen af ged tog livtag med hinanden.

Jeg ved ikke, om de firbenede nåede at aflægge grønthandleren et besøg inden de blev indfanget. I så fald har de haft en stor dag.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 01/07-2017 18:27 af Lejsy Storm og er kategoriseret under Smilebåndet.
Teksten er på 209 ord og lix-tallet er 41.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.