Natten er min egen


6 år siden 7 kommentarer Kortprosa karakter samfund reflektion

6Mørketid
Mere mørkt end lyst · hule liv, hyggelig levende lys · D vitaminer in... [...]
Digte · natten, udnyt livet, sind
4 måneder, 27 dage siden
2Landstedet
Alene i mit primitive hus · Kaffen varm nybrygget · "Landstedet" er d... [...]
Digte · skyer, livsrefleksion, eftertænksomhed
8 måneder, 6 dage siden
4Det var det
Nu er den der · den lå langt ude · i fremtiden · Det gik så hurtigt · dag... [...]
Digte · arbejdsliv, tredje alder, forvirring
9 måneder, 1 dag siden
3Det der vandes
Har trukket gardiner for · persienne nedrullet · varme usynlig mærkba... [...]
Digte · eksistentiel, svigt, fællesskab
9 måneder, 19 dage siden

Puls: 6,7

Publiceret: 0
Afgivet: 2
Modtaget: 0
Poul Brasch (f. 1957)
Hvad er der med den nat...hvorfor bliver den altid mere levende end dagen?
   Hvad er det, den gør ved mig og altid har gjort ...mere aktiv, søgende, tænkende og kreativ.
   Hele mit liv, arbejdsopgaver, mine eksaminer og deres forberedelser, foredrag, taler, artikler, malerier og illustrationer bliver til om natten. Tilsidesat om dagen, fordi familien er på, solen skinner, hunden skal luftes, regninger betales, small talk med naboen, mails, supermarked indkøb og græsplænen skal slås. Der er sikkert meget mere, flere endeløse gerninger, der skal nås inden natten sænker sig. Dannebrog skal også nedtages før Mørkets Fyrste står op. Måske er han min allerbedste ven?... Ham der støtter mig, sidder ved min side i natten, når det listige indfald skal vandes og gødes til Kongstanker og andre genistreger.
   Sælg din sjæl til Mørkets Fyrste og du vil få succes. Er det det jeg har gjort?
   Er det fordi mit introverte væsen nyder nattens ro, ligesom i natten er alle Katte grå og det verdensmørke skal jeg ikke forholde mig til...alt det grimme i ly-set af mørke.
   Måske er jeg bare et rigtigt B-menneske, som skuespiller A- menneske om dagen.
   Godnat!
Forfatterbemærkninger
Skrevet i mørke.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 23/07-2017 01:53 af Poul Brasch (Blækhuset) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 191 ord og lix-tallet er 29.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.