4Cykelpædagog
Kan du finde hjem? · Det spørger de om, når man har ræveøjne og sli... [...]
Digte
6 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Dorit Oliver (f. 1996)
Kan du finde hjem?
Det spørger de om, når man har ræveøjne og slingregang.
Jeg når ikke hjem i aften.
...
Min cykel lægger skulder til, og vi går hånd i hånd.
Ned ad stien, igennem pytterne, ud i græsfugten, ind på sporet igen.
Et par lange øjne svæver i usikkerhed mod mig.
De følger min dans med cyklen, når jeg ikke ser det.
...
Jeg smider fortumlet min opmærksomhed over skulderen, men de er allerede forsvundet.
Hvor kom jeg fra?
Et og to - og - et og to.
Jeg kan se mine muddersko svinge i takt til rytmen.
Jeg skal hjem nu.
...
Hvorfor bliver jeg så destruktiv?
...
Taktens tempo daler, og jeg skal lige se, hvad der er på himlen i dag.
Hvorfor skal jeg altid ende her, før jeg føler, at livet giver mening igen?
...
Mit hovede falder lidt.
Som en, der bliver undervist i ansigtsmotorik for begyndere, trækker jeg mundvigen op.
Hold kæft en højtidelig idiot.
Videre.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 18/11-2017 13:17 af Dorit Oliver (Dorito) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 159 ord og lix-tallet er 20.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.