Tør pote i snesjap


6 år siden 4 kommentarer Blandede tekster smilehullet

5Tagdækker søges?
Rygning er skadeligt!
Aforismer og gruk
5 år siden
2Minister på job
Støjberg tog hånden op af lommen · - sku' byde nye velkommen
Aforismer og gruk
5 år siden
10Trump
Når man ikke må mure · må man nøjes med at murre
Aforismer og gruk
5 år siden
2Horton
Gu' er det ej hovedpine · Den sidder lige i øjet · (Bull's eye) · -men ... [...]
Blandede tekster
6 år siden
8Uoverenskomst
Hvad er et Løhdigt resultat ?
Aforismer og gruk
6 år siden
6Igen i brug
Tommehøj vase fra min barndom · Har den endnu · Nu funkler den atter · ... [...]
Aforismer og gruk
6 år siden
11Frost
Isblomster på forruden · Havde gerne været foruden
Aforismer og gruk
6 år siden

Puls: 4,2

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Levi Pedersen (f. 1953)
Sørg for at holde denne forbinding tør, lød det fra dyrlægen. Hun havde lige lagt en fingertyk forbinding på Antons pibestilk af pote, efter han i glad kådhed havde fået revet en klo af i tæppet da han styrtede stuegulvet rundt!

Bevar mig vel. Sikke en formaning. Det var umiddelbart op til jul, i et af de år, hvor tøsne væltede ud af himlene i mere eller mindre fast rytme, hvorfor alt var pløre.
Bevares. Anton var en meget lille Yorkshire terrier. Idet han kun vejede 2 kilo, var det ingen sag at bære ham, men han sku' altså ned for at forrette sin nødtørft...

Som sagt, det var en af de sidste dage op mod jul, og der skulle også handles.
Nu er mit forhold til supermarkeder at sammenligne med "Svante i stormagasinet".
Ankommer helst fem minutter efter åbningstid, for iklædt skyklapper og dosmerseddel at få samlet hvad jeg kom efter. Da dyrlægen i sagens natur, havde stået øverst på dagens liste over gøremål, var det blevet godt op af dagen, førend jeg nåede frem til Brugsen. Her svirrede det af småstressede kunder på jagt efter alt hvad de jo lige så godt ku' ha' købt i sidste uge...
Nå, ja. Jeg fik jo fundet hvad jeg kom efter, og fandt min plads for enden af en mega-kø som med sneglefart gik mod kasserne.

Halvvejs fremme øjnede jeg en opsætning af varer på tilbud! Der var mindst tyve forskellige, og der fo'r en lille djævel op i mig! Trådte ud af køen, og bad en af de ansatte om et godt råd; idet jeg forklarede ham mit problem. Småperplex fik han svedige hænder og undskyldte sig med at han lige sku' finde én der havde mere tjek på de sager.
Et øjeblik efter, dukkede den næste unge mand op. Jeg havde nu fået blod på tanden.
Tilstået! jeg sænkede ikke just stemmen; da jeg forklarede ham om Antons og mit problem, samt at farve og eventuel smag var aldeles underordnet, bare det var et kondom uden resoir, idet han ku' risikere at snuble deri, men at det til gengæld ville være en fordel med rilform; idet jeg anså, at han så ville stå bedre fast!
-højrød i hovedet stammede han noget om en tredje ansat, idet det gik op for ham, at den før så stillestående kø, nu vred sig over denne "Stand up".
Jeg greb den første den bedste pakke og genfandt en plads i køen!

Mellem jul og nytår var der lige tid til et eftertjek hos dyrlægen. Ankom med dyret på armen. Dyrlægen kiggede, og begyndte at grine. Kaldte på en assistent. En meget ung dame arriverede. Prøv lige at se en kreativ løsning.
Assistenten nåede at rødme, førend hun snurrede rundt og forlod os med dyrlægens latter i luften efter sig...
Forfatterbemærkninger
Om end det er årevis siden... Dyrlægen husker den stadig...

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 19/11-2017 21:58 af Levi Pedersen (leviP) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 467 ord og lix-tallet er 27.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.