Den dag du døde


6 år siden 5 kommentarer Digte død døden kærlighed

5Breaking news
1. · du er fucking breaking news · det hotteste jeg har · når duftspor ... [...]
Digte · forbudt kærlighed, den første kærlighed, drømmeverden
4 år siden
5Fra Prinsen
Jeg vil danse med dig under solens lys · i en stille søndag morgens... [...]
Digte · forelskelse, kærlighed
6 år siden
5Den dag du døde
Den dag du døde, døde mit sprog, og det kan ikke rigtig blive lev... [...]
Digte · død, døden, kærlighed
6 år siden
5Det defekte menneske
i mangel · af et landskabsbillede · sker der en · defekt · udeblivelse · fr... [...]
Digte
6 år siden
12Lykke lever
nærsanser · danser · i konfluens · kondens · og lykke · mærker · bersærker · so... [...]
Digte · lykke, kamp, kærlighed
6 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Mia Groot (f. 1978)
Den dag du døde, døde mit sprog, og det kan ikke rigtig blive levende igen. Den dag du døde ventede jeg derhjemme imens.

Den dag du døde tog jeg hen til din seng, og så dig ligge og være død. Dynen kunne ikke varme dig mere. Du så så lille ud.

Den dag du døde var du smuk fra start til slut. Men man kunne se at du var død. Den dag du døde havde du levet engang.

Den dag du døde gik jeg udenfor, så du kunne se mig oppe fra himlen. Du skulle se at jeg stadig var der for dig. Så du ikke følte dig alene.

Den dag du døde blev døden en del af min virkelighed. Den dag du døde skulle jeg selv dø en dag.

Den dag du døde tænkte jeg, at døden må høre til i en helt anden verden. Og at nu tør jeg også at dø - nu hvor du er der.

Den dag du døde gik du i døden alene. Du var alene da du døde den dag. Du var død og alene. Jeg var der ikke for dig.

Den dag du døde kunne jeg ikke mere nå dig. Trøste dig. Elske dig. Holde om dig. Mærke dig og passe på dig.

Den dag du døde... der døde du. Du døde. Du er død. Du kommer ikke tilbage. Du gik i døden. Døden tog dig. Du døde fra mig!!!
Du døde. Du er død. Du døde virkelige. Det er rigtig at du er død. Du er her ikke mere. Du kommer aldrig igen. Du er væk for altid. Jeg kan aldrig mere nå dig. Du er virkelig død... fordi du døde...

Den dag du døde stod min tid stille, imens den fortsatte for alle andre. Den dag du døde skete det ikke. Det skete ikke. Det måtte ikke ske...

Det kan ikke være sket.

Den dag du døde forlod mit liv sit spor, og kørte ind på det forkerte. Det er helt forkert. Det bliver aldrig helt rigtigt, fordi du døde...

Den dag du døde, døde du.
Forfatterbemærkninger
Jeg er klar over at mit digt rører ved nogle dybe følelser, og det beklager jeg på forhånd. Jeg er arbejder på en samling som fokuserer meget på døden, efter jeg mistede i oktober sidste år. Den dag du døde er ligesom dødedigtet - det er indledningen.. Og jeg høre gerne jeres ærlige mening i forhold til om det er for groft, for meget, for lidt osv. På forhånd 1000 tak:-)

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 24/11-2017 20:23 af Mia Groot og er kategoriseret under Digte.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.