Vi skal...


6 år siden 7 kommentarer Digte kærlighed

1Til minde om en god aften
Hvordan beskriver man højt til loftet, væg til væg bøger og maler... [...]
Digte · kunst, socialrealisme
10 måneder, 20 dage siden
2Du har sat Havet imellem os
Ude af øje, ude af sind · virker ikke med dig. · Du fylder ligeså meg... [...]
Digte · venskab, afstand, savn
5 år siden
3Ovenpå
Munden kører på dig. · Dine pupiller er så udspilede at den blå far... [...]
Digte · stoffer, venskaber, samtaler
5 år siden
1Punkerne på langebro
Vores møde har varet under 5 sekunder, men hans ansigt har allere... [...]
Kortprosa · punk, møde, indtryk
5 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Tenna Hermansen (f. 1986)
Vi skal tage væk.
Vi skal væk.
Vi skal med fly, vi skal løbe igennem en by med regnvåde gader, vi skal grine, vi skal sidde et sted og ryge en joint.
Vi skal væk,
vi skal ud.
Madrasser, puder på gulvet, askebægre, undertøj, og random sex og mad. Vi skal spise hvad der falder os ind, når det falder os ind, iklædt ingenting og alting.

Vi skal lytte til musik.
Vi skal lytte til din musik, der er rolig og rar, og min musik indtil du griner af mig fordi jeg ikke kan lade være med at stirre på dig, for at få hele din reaktion med.

Vi skal læse bøger.
Med benene over kors.
Mine over dine, eller viklet ind i hinanden.
Vi skal gøre det på cafeer, på havnefronte, ved havet, på en båd, bagerst i en bus, på hoteller, i lufthavne og i din lejlighed.

Vi skal forsvinde.
For ingen af os hører til her.

Du findes ikke og jeg sidder på kolde hotelværelser i England og savner dig. Jeg har minder om de grin, vi aldrig har haft. Jeg længes efter de minder der aldrig var der.
Hvis jeg kunne gøre det hele om, ville jeg finde dig. Det fortæller jeg mig selv. Men hvorfor fandt du ikke mig først? Hvorfor lod du mig leve dette liv, uden dig. Uden din tilstedeværelse. Hvorfor fandt du mig ikke.. Vidste du ikke, at jeg ledte efter dig?

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 11/12-2017 16:56 af Tenna Hermansen (Tenna) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 240 ord og lix-tallet er 19.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.