2Muld
Jeg har lyst til at · grave i muld · grave efter orm · det nye grøn · liv... [...]
Digte
4 dage siden
6Dage
Der er dage · hvor det er nødvendigt at stå op · for sig selv · være ve... [...]
Digte
11 dage siden
2Mørkt rugbrød - Kapitel 2 fortsat
Gårdspladsen er øde, jeg stiller rygsækken, og banker på, men ing... [...]
Romaner
15 dage siden
6På bølger
Som · hud mod hud · uden dissonans · glider vi gennem nattens græs · de g... [...]
Digte
24 dage siden

Puls: 79,6

Publiceret: 18
Afgivet: 87
Modtaget: 78
Ulla Hexibru (f. 1956)
Hun kunne ikke stå stille.
   Hun trippede som en nervøs høne i mellemgangen.Hun gjorde mig vred:"Så, hold dog op" udbrød jeg.

Hun førte sin hånd og kno op til munden, markerede et bid.

"Bid, ikke i dig selv", hvæsede jeg.

"Men, jeg er nervøs", hendes blik flakkede, og fødderne stepdansede.

"Det er bare en samtale", jeg greb om og fangede begge hendes hænder. De rystede voldsomt. Det var et dårligt tegn. Jeg trak hende ind i favnen:

"Vi har 5 minutter endnu", hviskede jeg ind i hendes hår. Kun jeg stod stille.

Altid har hun haft det sådan. Jeg vidste det bare ikke i starten.

Små ændringer, alt nyt uanset hvor småt, efterlod hende i nervøst trippende vanvid.

Af og til følte jeg trang til, at tage en stor spand iskoldt vand, og hælde over hende. Få det til at gå over, køle hende ned. Nej jeg gjorde det aldrig.

"Det er lige dit job", sagde jeg i hendes øre, og mente det. At føre regnskab i faste rammer og kolonner passede så godt til hende. Hvis bare jeg kunne stoppe den voldsomme rysten inden hun gik ind. Det ville betyde meget. Ja faktisk alt sagde min erfaring mig.

Hun gjorde sig fri:" Hvordan ser jeg ud", spurgte hun.

"Godt som du plejer", svarede jeg og placerede et kys på hendes næse.

Men øjnene, øjnene er bange, som dem på et forfulgt byttedyr.
Forfatterbemærkninger
Hvad siger du som læser, skulle jeg hellere lade slutningen være: Men øjnene, øjnene er bange, som dem på et forfulgt byttedyr.?

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 31/01-2018 13:12 af Ulla Hexibru (heksemutter) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 235 ord og lix-tallet er 22.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.