3Heteronormativt
det er · familiezoneskiltet i toget · som viser tændstikmand plus · tæn... [...]
Digte · heteronormativitet, kønsroller, feminisme
5 år siden
3Lgbt
lebber ville leve længere og lykkeligere hvis I ikke · gødede med g... [...]
Digte · lgbt, diskrimination, livserfaring
5 år siden
5Fremtidshåb
verdenen der svømmer · i køn min mor er · en søster mere solidaritet · ... [...]
Digte · feminisme, håb, drømme
5 år siden
4Fjerklædt
de dage jeg forbliver · klædt i fjer · dør jeg lettest
Digte
5 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Syrene Hvid (f. 1988)
Jeg handler der ikke selv særligt ofte, jeg kommer dog dagligt i Fakta lige overfor, men i Meny køber en mand hver fredag blomster, til min kone, sagde han engang til mig på vejen ud, med favnen fuld af roser og jeg tænkte på dig, jeg tænkte på dine tjørnefingre og dit tilspidsede smil som også stikker en smule i sin skønhed, jeg tænkte, at hvis nogen fortjente roser i vaser, i krukker, i bundter på bordet, var det dig. Derefter stillede jeg mine varer fra Fakta under kasse to og købte dig din første buket, roser, de var røde, for min fantasi var opbrugt, jeg tænkte i klassiske kombinationer. Som dig og mig, roser er røde, violer er franske og for små til vores vaseudvalg. De kostede tyve kroner, de røde roser, de sidste tyve kroner i min pung og jeg bar dem blidt under armen hele vejen hjem, uligevægtig i sjæl, i krop, mælken vejede til i min anden hånd. Jeg arrangerede dem i forvejen, så du kunne finde dem klar, parat, start, rosensyn på verden, men du fandt ingen lyserøde skær i deres opstilling eller i vores, vi vejer til i alle vores hænder. Tjørnefingre tegner melodier i blodstænk. Det gør ondt, hvor vi holder sammen, men alligevel giver vi aldrig slip.
Forfatterbemærkninger
Gammel tekst som jeg for nyligt fandt igen.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 31/01-2018 18:28 af Syrene Hvid og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 215 ord og lix-tallet er 45.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.