Et falsk billede, en facade uden indhold


6 år siden 4 kommentarer Kortprosa facade venskaber penge

1Til minde om en god aften
Hvordan beskriver man højt til loftet, væg til væg bøger og maler... [...]
Digte · kunst, socialrealisme
10 måneder, 2 dage siden
2Du har sat Havet imellem os
Ude af øje, ude af sind · virker ikke med dig. · Du fylder ligeså meg... [...]
Digte · venskab, afstand, savn
5 år siden
3Ovenpå
Munden kører på dig. · Dine pupiller er så udspilede at den blå far... [...]
Digte · stoffer, venskaber, samtaler
5 år siden
1Punkerne på langebro
Vores møde har varet under 5 sekunder, men hans ansigt har allere... [...]
Kortprosa · punk, møde, indtryk
5 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Tenna Hermansen (f. 1986)
Jeg føler mig åndssvag, som jeg sidder der med med kaffen i min Royal Copenhagen kop mens jeg skriver noveller om min uniqueness på min macbook air. Hvordan jeg hopper i Nike skoene med en monster i hånden, og en mening om at jeg ikke lader mig påvirke af andres opfattelse af min person. Med min Dyrberg Kern ring på fingeren distancerer jeg mig fra dem der tror at mærker gør dem lykkelige. Og mens jeg læser kliché romaner trækker jeg streger i sandet der illustrerer mit intellekt.
   Jeg har så travlt med, at være upåvirket og uopnåelig for designerne, men i virkeligheden gemmer jeg mig bag de her navne og tror at det betyder noget eller gør en forskel.
   Som om det bliver mere værd af at have kostet mere.
   Som om JEG bliver mere værd.

Jeg kan bruge timer på at gå eller cykle lange ture i ly af natten og kigge ind ad folks vinduer, drømme om et liv i luksus. Jeg tilegner mig den lille ligegyldige luksus det er, at have en kop jeg ikke har råd til og misunder folk der har det.

Rige mennesker, gør mig bange for mig selv.
   Jeg har altid undgået venskaber med dem, fordi jeg frygter at det er pengene jeg prøver at være venner med.

Indtil jeg mødte ham..

Jeg er ligeglad med rosé på en tagterresse i paradis, kolde Danmark er fint, bare jeg må kigge ham ind i øjnene.
Forfatterbemærkninger
jeg blev nød til at publicere den her igen, fordi jeg har rettet den meget til og bedre kan lide den nu.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 04/02-2018 15:57 af Tenna Hermansen (Tenna) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 242 ord og lix-tallet er 33.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.