At tænke for meget over for meget


6 år siden 5 kommentarer Kortprosa tanker ligegyldighed neurotisk

2Tigris'al Felidaë - Poteaftryk I: Et Hegn B...
Normalt havde han det fint på sin side af hegnet. Her var alt hva... [...]
Fantasy · katte, travlhed, afslapning
1 år, 6 måneder siden
2Tigris'al Felidaë - Prolog: Trampeskælver &...
Har mennesker nogensinde stoppet dem selv i at tænke over følgend... [...]
Fantasy · katte
1 år, 6 måneder siden
3Et Tæppe af Tid
Lyden af min blyant mod papir. · Lyden af ord der falder til jorden... [...]
Digte · svigt, tilgivelse, tvivl
1 år, 7 måneder siden
0Generationernes sang
Det begynder med små grå hår i røven · Med voks og fingerfærdig eks... [...]
Rim og vers · ældre, sjov, generationer
4 år siden
2Dagdrømmeren der ødelagde sine chancer
Det var som om hele naturen omkring mig sagde nej. Et tegn fra ov... [...]
Blandede tekster · kærlighed, ulykke, humor
4 år siden
3At forstå en pind
Jeg er sgu så træt · Så træt af folk der hårdnakket påstår · At de al... [...]
Digte · påståelighed, ordspil, træthed
5 år siden

Puls: 2,5

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Jannik Ledreborg Brun (f. 1993)
Han følte til tider, at han gik igennem mudder. Den slags mudder der hiver dig ned under overfladen, og når du føler at du endelig er fri, så sidder det gud hjælpe mig stadig på skoen. Det havde regnet og duften af sent forår flød ind gennem cafeens åbne dør. Muligvis boede han i byen, og elskede det, men efterhånden var der så få mennesker i de sirligt lagte gader at det sagtens kunne gå for at være en landsby. Det var de tanker der strejfede hans hyperaktive hjerne, mens han fraværende kørte en teske rundt i sin cappuccino. Han havde forsøgt at drikke den, men det var praktikanten der havde lavet den. Han turde ikke få sin dag ødelagt endnu mere, fordi en ny 16-årig liberal pige, ikke kunne finde ud af, hvordan en simpel italiensk kaffedrik skulle laves. Med et irriteret fnys over sin egen nihilistiske tankestrøm, skubbede han den væk.
   Han burde ikke tænke så meget. Sommetider ville det gøre gavn at tænke mindre, men han kunne ikke lade være. Selvom tankerne dybest set ikke gav nogen rationel mening, så var de blevet en så stor del af ham at han krympede sig ved tanken om at sige farvel til dem. Nu tænkte han igen. Endnu en gang fnyste han irriteret, og lod et skældsord forlade sine læber. Han var ved at blive sindssyg, og til tider virkede det forgæves at kæmpe imod.
   "Er der noget i vejen med deres bestilling?" lød det spagfærdigt fra praktikanten. Hendes hestehale dinglede kontrastfyldt og frejdigt, da hun nervøst stillede sig ved hans side. Han sad et kort øjeblik, uden at fjerne blikket fra strømmen af mennesker der gled forbi foran vinduet. Han kunne fornemme, hvordan hun trippede nervøst.
   "Nej, den er som den skal være." Til tider kunne han slå sig selv. Hvorfor ikke bare sige det som det var, i stedet for at krybe sammen som en mus der får øje på katten. Cappuccinoen var ikke i orden. Han var ikke i orden. Alt var ikke på nogen måder i orden. Han vendte sig og gav hende et varmt smil. En krampagtig trækning gled over hendes ansigt, og han vidste med det samme at han havde givet hende det forkerte smil. Han havde jo så mange at vælge i mellem, at det til tider kunne hænde at han iførte sig det forkerte... åh kunne jeg ikke bare lukke ned for de tanker, tænkte han mens han bandede lydløst.
Forfatterbemærkninger
En kort tekst som jeg skrev meget hurtigt. Ville prøve at skrive uden at tænke for meget over det.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 19/05-2018 15:52 af Jannik Ledreborg Brun (Brownie Jannik) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 409 ord og lix-tallet er 28.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.