Sommerfugle med røvhuller


5 år siden 2 kommentarer Digte livsrefleksion socialrealisme politik

4Smeltet smør og fuglelyde
Fortiden jagede dig · i dyb fortvivlelse · igennem mørke skove · ledsag... [...]
Digte · mennesker, erindringer, håb
5 år siden
2Sommerfugle med røvhuller
I sidder passivt og lytter til digte, imens verden brænder. · Verde... [...]
Digte · livsrefleksion, socialrealisme, politik
5 år siden
6Inderst inde er vi langt ude
Jeg ser på månen, og månen ser sagte på mig. · Jeg ser ud over træe... [...]
Digte · ansvar, gåde, livssyn
5 år siden
1Læser og læser
Jeg læser og læser bøger · Jeg læser bog op og bog ned · Og for hver ... [...]
Digte
13 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Mads Heinicke (f. 1993)
I sidder passivt og lytter til digte, imens verden brænder.
Verden sulter og tørster, mens I kun kan finde ud af at æde og skide
ved hjælp af velplacerede huller i hver ende af kroppen.
I kan ikke engang forholde jer til gult trafiklys mere.

Imens pruster jeg ind i mikrofonen. Jeg er en forvirret kritiker,
som nu kritiserer sin egen kritik i en uendelig tomgang.
Og jeg svælger og sluger det hele råt.
Jeg æder støj som en matematisk ligning, der ikke vil gå op.

Vi er miniature-kopier af engle, og vi griner lige så stille af det.
Vi er baskende sommerfugle fanget i en overdimensioneret regnbyge.
Du tænker, at jeg er en trojansk hest under dit velpolerede tastatur.
Jeg tænker, at du er ligegyldige prutter på min opdaterede newsfeed.

Vi eksisterer jo ikke - men vi er det, vi gør, og det vi gør, gør noget.
Vi er sommerfugle med røvhuller og byder brændnælderne op til dans.
Forfatterbemærkninger
Et digt skrevet af en tidligere gymnasieelev fyldt med vrede - en elev, som i dag er blevet mere høflig men stadig 'brænder' indeni. Jeg er stadig en sommerfugl, som forsøger at baske alt for hårdt med mine vinger.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 27/05-2018 16:44 af Mads Heinicke (AndreasG) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 159 ord og lix-tallet er 33.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.