8En Shiba med nummerplade
Min datter, Tanja, på 8 år har en veninde på besøg. Hun tager vor... [...]
Smilebåndet · kæledyr
19 år siden
2Elskovsleg
Legesyge som forårskåde ræveunger · Vi leged’ en forbudt elskovsleg... [...]
Digte · kærlighed, samliv
20 år siden
7Den første date
din hånd søger min · aer den let, forsigtigt · kærtegnende og prøvend... [...]
Digte
20 år siden
8Den skjulte sandhed
med computerskærmen som sikkerhedsnet · skjules de sande følelser · k... [...]
Digte
21 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Lise-Lotte Gerding (f. 1962)
Åget, der længe har været en del af hendes skuldre, er væk. Det, der i så mange måneder, har været en del af hendes personlighed, er væk. Forsvundet. Ikke længere bærer hun rundt på den skygge, der usynligt har fulgt i hendes fodspor. Negativt vurderende blikke, kølige, sårende følelser er arkiveret, gemt væk for tid og evighed i hendes personlige pulterkammer.

Døren er lukket, og nøglen smidt væk. Tavlen er vasket ren og klar til et nyt kapitel.

Hendes hånd samler en gammel, gulnet og slidt kridtstump op, og med forsigtige bevægelser, nærmest mekanisk, formes og skrives de første ord. Hun kigger på tavlen, åbner munden, læser, lytter til ordene, hun har skrevet.
   I samme sekund lammes hun af en følelse af frihed, der løfter hende op mod stormfulde højder.

Glæden, der var...

Et smil baner sig vej frem til hendes læber, øjnene følger med, de funkler. Udenfor bryder en solstråle igennem det kun spindelvævstynde skydække. Rammer hende. Flere følger efter. Tilbage er en blå og skyfri himmel. Glad åbner hun øjnene helt op, ser igen blomsterne, der i smukt flor stedse omgav hende, og igen ser og hører hun også fuglene. Det er, som de synger, kun for hende. Hun henrykkes, former læberne og fløjter sagte, næsten lydløst, tilbage, ønsker ikke at skræmme dem.
   Maven føles fyldt med en uafladelig strøm af vildfarne sæbebobler, den ene mere farvestrålende og smuk end den anden. De popper.
   Hun griner, - beruset og befriende. Befriet for byrden.

Den for længst glemte lykkefølelse har igen indtaget sin plads i hendes hjerte.
   Et nyt kapitel er begyndt.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 11/09-2002 19:37 af Lise-Lotte Gerding (Lise-Lotte) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 263 ord og lix-tallet er 29.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.