2Sprøde lyriske hagl
Morgenen starter i bruseren med morgengymnastik og sprød lyrik. T... [...]
Rim og vers · samfund
5 år siden
6Den indre celle
Intravenøst antibiotika tvunget i de grå årer. · Gammel livstil, so... [...]
Rim og vers · kamp
5 år siden
3Anoreksiens ansigt
Hun synes, at hun er for tyk under trøjen. · Hendes øjne væmmes, nå... [...]
Rim og vers · sygdom
5 år siden
1Kærlighedens veje
Fugle fra eksotiske lande synger. Jeg går i min ekstase, hvor jeg... [...]
Rim og vers · følelser
5 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Kenneth Langkjær Steeltoft (f. 1986)
Dagen starter først, når solen byder på lys til daggry. Skovens dyr vågner, og endnu en dag opstår på ny. Blomsterne begynder at åbne sine vinger for at blive bestøvet af brunstigtbrummende bier. Nektaren jages i øvrigt også af tuttenuttede kolibrier. Spætten er igang med sin daglige hovedpineudløser. Alfahannerne i rudlerne er i brunst, og jagter de våde skrukke hindtøser. Cumulonimbus truer, mens fuglemødrene ligger og ruger. Bænkebideren cruiser rundt i sin pansersikrede runde gangsterkugle. Grævlingen holder åbent hus for andre ligesindede swingere i sin pornoskabte elskovshule. Fiskehejren og skarven battler om de menneskeskabte små småls i Skjern Å. Egerne danser ballet på grenen, de danser let på tå. Mennesket sidder i hochsitz, han pyrser, han jager. Myggelarverne ligger i mosefosteret, og gør sig klar til at blive én af naturens afskyeligt irriterende plager. Pindsvinet tøffer rundt i skovbunden med dollargrinet. Hugormen hugger sukker. Snoen slanger sig, så den kan imponere sin kvindelige beundre. Eg, bøg og ask står og taler, hvor de i sekundet bliver overdynget af ekskrementer fra ovenfraflyvende svaler. Dagen går på hæld, nattergalen synger dagens sidste sang. Jeg sætter mig selv på lydløs, og lytter til dens hårrejsende formidable klang, mens jeg kigger op på den blodrøde moderiske solnedgang.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 10/06-2018 13:57 af Kenneth Langkjær Steeltoft (Ordkrigeren) og er kategoriseret under Rim og vers.
Teksten er på 203 ord og lix-tallet er 39.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.