Da vi var børn


5 år siden 6 kommentarer Kortprosa forandring barndom afmagt

3Snegl
Slimen holder døren lukket, der er ikke en lås · Tryghed som kun vi... [...]
Digte · angst, isolation
5 år siden
2Bevaringstilstand
Bevaringstilstand (anbefales) · Hold batteriets strømniveau på 55-6... [...]
Digte · humor, livet
5 år siden
7Undskyld
Undskyld for mine dystre tanker, der hver dag inde i mit hoved ba... [...]
Digte · eksistentielt, tilgivelse, psykisk sygdom
5 år siden
7Autist
Jeg sidder i en gruppe på uni · Vi skal diskutere om der er hold i · ... [...]
Digte · autisme, fantasi, tanker
5 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Agnes Wem (f. 1992)
Da vi var børn ville du gerne lege med mig. Vi var børn længere tid end de andre, vi var ligeglade for vi havde hinanden. Det var os mod dem. En sølvtråd forbandt os, rustfri var jeg sikker på.

Vi blev ikke hjernevasket med make up, med gennemsigtige Dolche Gabbana trøjer, med billig cider og smøger eller med plat Reality tv. Vi var frie og havde ikke fantasien i snor. Vi så tonsvis af tegnefilm, læste fantasybøger for hinanden og slap kreativiteten løs på grimmeste vis. Men vi var ligeglade, hvor grimme vi var. For vi var grimme sammen og det gjorde os stærke.

En dag så jeg en orange plet på vores sølvtråd. Jeg var sikker på, at det var var maling fra i går, hvor vi ustyrligt slyngede om os med akryl. Men den sad fast. Først ignorerede jeg den, det samme gjorde du. Senere prøvede jeg at vaske den væk, det gjorde du ikke. Der kom flere og flere pletter, og det var stadig ikke akryl.

Nu er vi voksne. Jeg så dig en dag, din fantasi var i halsbånd og du havde den i en kort snor.

Jeg sidder og ser tonsvis af tegnefilm alene, læser min fantasybog uden en at diskutere den med, maler og tegner, men måske lidt kønnere end dengang. Hjemme slipper jeg fantasien løs, men holder den i snor når jeg er ude. Jeg prøver at være ligeglad, men jeg er alene om at være ligeglad, og det er tungere end jeg troede.

Tråden er helt orange nu. Jeg tror snart den knækker...

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 21/06-2018 17:41 af Agnes Wem (Wema) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 261 ord og lix-tallet er 26.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.