Skærmens Nuancer Del 1


5 år siden 2 kommentarer Kortprosa kærlighed internettet problemer

2Tigris'al Felidaë - Poteaftryk I: Et Hegn B...
Normalt havde han det fint på sin side af hegnet. Her var alt hva... [...]
Fantasy · katte, travlhed, afslapning
1 år, 5 måneder siden
2Tigris'al Felidaë - Prolog: Trampeskælver &...
Har mennesker nogensinde stoppet dem selv i at tænke over følgend... [...]
Fantasy · katte
1 år, 6 måneder siden
3Et Tæppe af Tid
Lyden af min blyant mod papir. · Lyden af ord der falder til jorden... [...]
Digte · svigt, tilgivelse, tvivl
1 år, 6 måneder siden
0Generationernes sang
Det begynder med små grå hår i røven · Med voks og fingerfærdig eks... [...]
Rim og vers · ældre, sjov, generationer
4 år siden
2Dagdrømmeren der ødelagde sine chancer
Det var som om hele naturen omkring mig sagde nej. Et tegn fra ov... [...]
Blandede tekster · kærlighed, ulykke, humor
4 år siden
3At forstå en pind
Jeg er sgu så træt · Så træt af folk der hårdnakket påstår · At de al... [...]
Digte · påståelighed, ordspil, træthed
4 år siden
1Skriveblokaden
Jeg har absolut ingen anelse overhovedet · Musen vil ikke lade min ... [...]
Rim og vers · skriveblokade, hjælpemidler, hjælp
4 år siden
5Bokser med Paradokser
Luften er knasende tør på min hjemegn · I Guds hus er min bror blev... [...]
Rim og vers · ordleg, paradoks, hykleri
4 år siden

Puls: 2,8

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Jannik Ledreborg Brun (f. 1993)
Hvor lang tid der var gået siden hendes liv sank i grus, vidste hun ikke. Det var som om tiden havde givet slip på hende. Forladt hende og efterladt stumperne i en form for koma. Til tider tænkte hun på at dø. På at forsvinde lige så stille, til et sted hvor ingen kunne se hende og hun endelig kunne starte det hele forfra igen. Begynde på en frisk, hvor fortiden blev bag hende og ikke pludselig dukkede op i en bannerreklame på venindernes computere. Alene tanken om de billeder fik hende til at miste vejret.

"Kommer du ned skat, vi begynder på maden lige om lidt"
   Pernilles stemme lød forkert. Ordene bevægede sig op ad trappen til datterens værelse, men et sted på vejen mistede de den moderlige kærlighed der var så normal for den lyse stemme. Hændelsen havde også ramt hende hårdt. Billederne af datterens nøgne krop havde fået noget inde i hende til at opgive alt. Hun var ked af det på datterens vegne, selvfølgelig var hun det. Det skulle hun jo være, men hun var samtidig ramt og plaget af en anden følelse. En langt mere ubehagelig følelse der fik det til at brænde i hendes krop. Hun bed sig hårdt i underlæben, og ønskede følelsen væk. Efter nogle lange sekunder var hun igen nogenlunde normal.
   "Skat, vi begynder uden dig hvis du ikke kommer ned nu."
   Stadig intet svar.
   Pernille stod ved foden af trappen, en hånd hvilende på mahognigelænderet mens hun svajede langsomt.
   Overvejede situationen.
   Skulle hun gå op til datteren eller lade hende være? Hun havde godt af at tænke lidt over tingene.
   "Fint, men vi gemmer ikke noget."
   Det var det sidste hun sagde, før hun drejede om på hælen, gik ud i køkkenet hvor Henning stod og rørte nænsomt i en skilt sovs. Hun kastede et opgivende blik ned i sovsen. Den var umulig at redde. Henning fjernede ikke blikket fra sovsen. Heller ikke da hun plantede et tørt kys på den ubarberede kinds udhuling. Det havde også taget hårdt på ham. De sidste uger havde været frygtelige for dem alle. Selv deres to andre børn var tydeligt påvirket af datterens fatale fejl på nettet.
   Deres nyindkøbte spisebord stod i skarp kontrast til alt andet i køkkenet. Overalt i det kridhvide lokale var der revner. Blotlagte rør og en umiskendelig dunst af fugt. Bordet derimod, var mørkt og lavet af udsøgt ibenholt. Det havde været en gave fra svigerforældrene da hun og Henning havde sølvbryllup. Pernille havde været glad for det, og dagligt sørget for at det var rent og nydeligt. Ingen pletter eller noget. Nogle gange lavede Henning og børnene sjov med hende, og kommenterede hvor svært det var at spise ved et bord der knapt nok måtte blive beskidt. Hu havde grint med dem, men inderst inde følte hun lidt at hun blev holdt for nar.
   Nu var bordet beskidt. Billederne der cirkulerede rundt i den usynlige luft, fra datterens fatale fejl på nettet, viste at hændelsen var hændt på dette køkkenbord. Hun følte sig endnu mere holdt for nar nu, når hun tænkte på hvordan deres uskyldige datter, havde mistet sin uskyld på dette fine bord.
   Med et havde hun mistet appetitten.
Forfatterbemærkninger
Prøvede lidt med noget hurtig skrivning.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 30/07-2018 16:40 af Jannik Ledreborg Brun (Brownie Jannik) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 535 ord og lix-tallet er 30.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.