At føle sig overset


5 år siden 3 kommentarer Kortprosa usynlig følelser irritation

2Tigris'al Felidaë - Poteaftryk I: Et Hegn B...
Normalt havde han det fint på sin side af hegnet. Her var alt hva... [...]
Fantasy · katte, travlhed, afslapning
1 år, 5 måneder siden
2Tigris'al Felidaë - Prolog: Trampeskælver &...
Har mennesker nogensinde stoppet dem selv i at tænke over følgend... [...]
Fantasy · katte
1 år, 6 måneder siden
3Et Tæppe af Tid
Lyden af min blyant mod papir. · Lyden af ord der falder til jorden... [...]
Digte · svigt, tilgivelse, tvivl
1 år, 6 måneder siden
0Generationernes sang
Det begynder med små grå hår i røven · Med voks og fingerfærdig eks... [...]
Rim og vers · ældre, sjov, generationer
4 år siden

Puls: 2,8

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Jannik Ledreborg Brun (f. 1993)
"Det bliver 49.99, skal den pakkes ind?" Hun tyggede videre på sit tyggegummi, mens hun mekanisk lirede sætningen af. Ikke at det gjorde ham noget, men alligevel følte han at den klæbrige masse hun lod cirkulere rundt i kæften, fik langt mere opmærksomhed end hvad hun gav ham.
   "Nej, jeg kan lige overkomme at bære den de få meter ned til..."
   Han stoppede op. Hendes blik var vandret videre til den næste i køen. Var han virkelig så uinteressant at han havde mistet hendes opmærksomhed inden han havde færdiggjort en enkel sølle sætning? Og så endda en af dem med en morsom pointe? Før han kunne tænke tanken til ende, blev han skubbet til side af en ældre dame, med favnen fuld af slik.
   "Børnebørnene kommer, tid til at tanke op." klukkede hun, mens hun som en anden menneskelig minivan, læssede af på den fedtede disk. Den selvsamme ekspedient, som for få sekunder siden havde betjent ham med en håndgribelig ligegyldighed, stod nu og smilede overbærende ved synet af den lille skævvredne dame med de hudfarvede støttestrømper. Et kort øjeblik greb han sig selv i at tænke på hvordan børnebørnene så ud. Små forkælede og runde kødkugler der udelukkende kom til Bedste, for på den mest vestlige måde, at blive tanket op med glukose. Sikke en materialistisk form for kærlighed. Han sukkede kort og forlod butikken, mens den ældre dames sprøde stemme kunne høres som diskanten i et moderne popnummer med alt for meget bas.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 05/10-2018 18:48 af Jannik Ledreborg Brun (Brownie Jannik) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 246 ord og lix-tallet er 33.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.