0Lygten
Som en lygte med hjørner · der drejer · har jeg set · små · forandringer · ... [...]
Digte
6 timer, 33 minutter siden
3Konsekvens
Kan du høre sangen · bag panelet · en dyb stille hvisken · der sniger s... [...]
Digte
3 dage siden
8Langsom
Langsom · dropper ud · falder fra i · knastørt kedeligt trakasseri · uden... [...]
Digte
12 dage siden
6Smukke linjer
Der er en linje · gennem sorg · en stille lyd · af · dengang alt var · ande... [...]
Digte
1 måned, 5 dage siden

Puls: 82,4

Publiceret: 18
Afgivet: 102
Modtaget: 78
Ulla Hexibru (f. 1956)
Stiletter, høje som huse, røde, læder tror jeg.
   Hun stiller dem på køkkenbordet som var de en oksesteg: "Er de ikke flotte?"

"Jeg har ikke forstand på den slags", udbryder jeg.

Hun står med armene ned langs siden, som om hun mangler noget. Så lægger hun begge hænder op og kærtegner skoene:"Det er ruskind", siger hun. Mine øjne hænger ved hænderne, jeg ville ønske jeg var en sko:"Men kan du gå i dem?"

"Ja da selvfølgelig, hun griber skoene og placerer dem på køkkengulvfliserne. Så smider hun de fladslidte sandaler, og smyger sig i de nye sko. Hun stråler som en sol, en blomst efter regnvejr mens hun vrikker frem og tilbage mellemkøkkenbordet og døren. Jeg skal have dem på til fødselsdagen hos din mor", hun ler.
   Øvelse gør mester tænker jeg, og følger efter hende ind i det store walk in klædeskab. På hele den ene væg er der hylder med sko:"Jeg kan lide dig som du er", siger jeg:"med eller uden sko".

"Åh", svarer hun,mens hun anbringer skoene på en ledig hylde:"du er sød. Men det er da nogle flotte sko ikke?"

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 02/11-2018 17:08 af Ulla Hexibru (heksemutter) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 190 ord og lix-tallet er 23.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.