Fortabte sjæle


5 år siden 7 kommentarer Digte håbløshed dystopi depression

3Dæmonerne i os
Han iagttager de skabninger, der kommer forbi. De er alle skabt i... [...]
Digte · ødelæggelse, afmagt, dystopi
4 år siden
3Den lille fugl
Den lille fugl svæver så smukt i vinden med et stærkt hjerte, der... [...]
Digte · livet, lykke, døden
4 år siden
6Den fremmede
Hun er en komplet fremmed. Jeg har kun snakket med hende i én aft... [...]
Digte · kærlighedslængsel, fremmede, glæde
4 år siden
1Når lyset slukkes
Det slår klik, og lyset slukkes. Mørket samles om hele dit væsen ... [...]
Digte · nattestemning, lyset, mørket
4 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Lukas Skov (f. 2001)
Det slår én, som en lyn gennem kroppen. Alle følelser er lammet. Det eneste, der fungerer er tårerne. De løber, som en strøm af problemer. En tanke for hver en tåre, der løber langsomt ned af kinden.

Tankerne flyver rundt i et endeløst univers. Alt omkring sig svinder væk. Man står i mørkets dyb. Det er som at drukne uden en ende. Virkeligheden synes falsk og hul. Mørket fortærer enhver lille rest af sjælen. Livet ligger inde bag døren. Døren, der åbnes for andre, men lukkes for dig. Man ser aldrig døren åbne sig for de sjæle, der allerede er fortabt. Man opnår aldrig livet.

Man bliver revet ud til virkeligheden af en stemme. Øjnene bevæger sig i ryk af en konstant stirren. Efter et kortvarigt øjeblik af virkeligheden, svinder man væk igen. Mørket overtager lyset. Man farer vild inde i sig selv. Der ses ingen udvej. Den eneste måde, der ser ud til at løse det, er at give op. Give op på andre. Give op på sig selv. Give op på virkeligheden.

Give op på alt.
Forfatterbemærkninger
Vi har alle gode og dårlige dage. jeg blev inspireret og skrev så denne tekst. Man kan ikke danse på roser uden at træde på torne. Jeg vil sprede ordet om, at vi skal være opmærksomme på, at alle kan have dårlige tider. vi kan alle hjælpe hinanden gennem disse tider

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 11/03-2019 12:47 af Lukas Skov og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 178 ord og lix-tallet er 22.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.